Lofsdalen

Lofsdalen är fint. Väldigt vackert. Den vitaste snön och klarblå himmel har vi fått uppleva flera gånger. Igår fick jag även uppleva -30 grader. Påväg till jobbet var det "bara" -19grader och mitt hår blev frostigt när jag gick med headsetet på och snackade. Så blev gråhårig för en stund.
Idag är det -25grader. Fint det.

Men Lofsdalen ja. Vart har jag hamnat?
Här får man dagstidningen dagen efter.
Man beställer alkohol på ica och får vänta 3 dagar på leverans.
Det är hela 109 invånare som bor här året runt.
Sveriges minsta skola placerad i denna by med 9-12elever.

Jag bor med 4 tjejer. Dom är fantastiska och än så länge har vi undvikit en riktig blodig catfight. Lite fräsningar, men vad ska man förvänta sig. We are never alone. 
Vi har tjejerna:
Sophie: Hovmästaren från Stockholm. En härlig tjej som jag har lätt för att jobba med. Dansar på stolar när det vankas fest och ägare till min drömfrisyr.
Sanna: Servitris från Stockholm. Kom med Sophie. Vi delar hjärna har vi kommit fram till, har en halva var. Tycker om samma sak, ogillar samma sak. Säger samma mening samtidigt eller att man precis tänker öppna munnen och säga något har hon redan hunnit säga det, eller tvärtom. Hon är grym!
Linda: Servitris från Sundsvall. Sundsvall räknas väl till typ Norrland? Hon är precis så crazy som just dom Norrläningarna jag träffat på innan. Hon delar även rum med mig. Galen och glad som vågar slänga ut ordet ligga över allt och ingenstans och till vem som helst. Med glimten i ögat :)
Elin: Receptionist från Norrtälje: Hon är som en kameljont. Lugn och fin på dagarna, men hon kan nog släppa loss rejält. Fram med spriten och sen jävlar! Hon är bra Elin att snacka med och på fyllan hittar man lätt saker som den fluffiga tillsammans.

Nu ska jag rota i våra skafferier och ta fram frukost.


Bakom jobbet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0