Lite vanligt snurr

Nu är jag där igen. Livrädd. I valet och kvalet. Slampig eller svår. Stanna eller gå.
Stanna kommer jag göra. För jag måste testa. Peta lite grann och se vad som händer.
Men jag vill inte fastna. Sitta i ett sånt där klister. Jag andas. Sakta. hyperventilerar. Flyger upp på moln. Gräver ner mig i snö. Har känslorna på utsidan av kroppen för att i nästa gömma dom längst in.
Möter en blick som försöker undvika att läsa av mig.
Möter en blick och försöker att undvika att analysera.
Livrädd. I valet och kvalet. Slampig eller svår. Stanna eller gå.
Stanna kommer jag göra. För jag måste testa. Peta lite grann och se vad som händer.
Men jag vill inte fastna. Sitta i ett sånt där klister. Jag andas. Sakta. hyperventilerar. Flyger upp på moln. Gräver ner mig i snö. Har känslorna på utsidan av kroppen för att i nästa gömma dom längst in.

Och så upprepar vi lite till.

Jag försöker få kontroll. Och även om det inte verkar som jag har kontroll, så har jag kontroll. Mer än vanligt.
Det är bra.


Jag har hittat en ny vän. En såndär fin ni vet. Som man vårdar. Litar på. Slappnar av med.
Sanna är min snygging.

Kommentarer
Postat av: Anonym

lycka till med ditt kontroll ;)

2010-01-03 @ 21:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0