i ett hav av kläder

Jag är helt förvirrad bland mina kläder dom ligger utspridda på hela vardagsrumsgolvet. Jag ska försöka sortera dom i högar. Göteborg. Spara. Skänka. Men hur gör man? Man har ju historia till sina kläder och kanske man använder den där toppen en gång till trotts att man använt den en gång och inte direkt trivdes i den. Det där röda linnet jag använt på julafton 2 gånger på 4 år, det kan ju vara bra att ha det på julafton i år igen. Hur ger man sig själv en örfil och skärper till sig med sitt "bra-att-ha" betende? Jag lider och gömmer mig för alla kläder.. Jag håller mig i sovrummet och tittar på min byrån och inser. Hmm Hanna dags för att ta kanske ta tag i möblerna oxå, vart ska jag göra mig av med dom? Vill kusinen ha tillbaka hans bord och byrån ska den till Skede? TVn kanske mamma och Lasse vill ha i hallen där uppe? Allt mitt porslin, ska jag skänka mycket av mina tallrikar och bestick? Göra något bra och samtidigt slippa en himla massor. Den dagen jag bestämmer mig för att slå mig ner igen, så kan jag ju skaffa nytt igen. Vi har ju IKEA, där är det billigt.

Och hur mycket är det okej att ta med sig för 7 veckor? Jag är en sån som packar för mycket. Alltid. Bara en simpel grej som skor. Hmm okej. Träningsskor (promenadsskor även kallad), bruna stövlar, sneakers(vilka???). Men det är väl okej att ta med 5 par när man är tjej?
Byxor då? Mysbyxor, jeans, tajts och svarta arbetsbyxor. Hur många jeans är godkänt liksom?
Jag kommer att bli galen strax. Jag svär.
Det är så otroligt mycket att tänka på hela tiden. Hur blev det såhär?
Jag ska iaf köpa en munkjacka, en bra och mysig. Mina är rätt slitna nu. Behöver en plånbok oxå och en ny väska, har jag bestämt iaf att jag behöver som är stor som fan. Såg en i Linkan, är sugen på den asså. En där min dator får rum och ett fodral till den. Sen en jacka. Har lite shopping helt enkelt att ta tag i. Suck. Låter helt korkat, jag ska rensa min garderob, men ändå ska jag köpa nytt.

Mamma, kan du komma till mig ist nästa vecka, och packa ihop mitt liv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0