På begäran av Molle :)

Molle skriver och undrar varför jag skriver bara Loppan och vill veta lite mer om henne.
Hennes "vardagsnamn" är Loppan på stamtavlan Blackneck´s A´lta
Loppan är en malletik på ca 2,5 år. Hennes matte har vunnit ungdoms sm i agility och är grymt duktig.
Loppans pappa är känd som en av dom värsta mallarna man kan tänka sig, så Anna förväntade sig en hund som trippade ut på planen uppe på klorna i stort sett. Loppan vill inte träna varje dag och inte i flera timmar och jättelugn och en riktigt soffpotatis :) Man får tydligen peppa henne riktigt ordentligt innan också. Detta är rätt ovanligt i mallevärlden då dom är arbetsnarkomaner oftast.
Jag vet inte så mycket själv om henne egentligen. Anna vill att Loppan ska komma till någon som inte kan så mycket hund. Som inte har så höga krav som hon har. Anna satsar högt på sm och elit. Jag satsar på att lära mig och kanske få gå någon liten tävling. När jag känner mig duktig och tillräcklig så kanske jag skaffar mig en valp oxå. Men det är en framtid längre fram.
Nu ska jag snart åka ut med en annan Hanna (ja jag är sugen på att skriva storhanna bara för att, men jag är snäll) till Put och träna hund och laga mat. Så då får jag se mer vad som finns i henne. I morgon ska jag och Hanna förhoppningsvis köra själva och testa lite. Jag tror att Anna idag är ett stort störningsmoment, något som jag inte uppskattar egentligen. Men det är smällar man får ta.

Ha en fin dag så återkommer jag ikväll om hur dagen hur gått. Jag är jävligt nyfiken.




Bilden är tagen från Annas hemsida: http://www.trollschnauzern.com/annaindex.html


Kommentarer
Postat av: MikeeMike

Lycka till!

2008-09-06 @ 04:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0