Jag blir så jävla trött!

Jag blir ledsen och sårad.
Nu har jag börjat att höra mig för lite om Tösen om någon är intresserad av henne av mina närmaste.
Hon är underbar och jag älskar henne. Men det känns som om det skulle bli enklare med mitt hundliv utan henne :(
Jag frågade min syster som sa nej efter att frågat hennes man. Hon sa att det blir för mycket med 6 katter, det är redan för mycket med 5. Men hon ska inte klaga, då flera har visat intresse för dom 3 kattungarna hon har, men hon vill behålla alla för att ha dom i laudgården. Men men det är inte över det som jag är sårad.
Jag sårad och sur på allt detta jävla tugget om hundköp.

L: - Jag tycker att du ska köpa din egna alldeles egna valp.
H: - Ja men i dagens läge så är det svårt för mig att köpa valp.
L: - Men då kanske det inte är läge för dej att skaffa hund.

Så höll vi på rätt länge. Jag vill ha en äldre hund för att slippa första stadiet och jag är inte rädd för att senare skaffa mig ytterligare en och då ska det självklart vara en valp. Men nu KANSKE jag har fått tag i en hund, en tik på två år. Men det är absolut inte bestämt. Mina vänner som är väldigt hundinsatta, säger att detta kan vara den perfekta hunden för mig. Självklart så kommer jag att ta hunden på prov då den är så gammal OM det blir något.
Kanske den är kattvan, kanske inte. Det kanske håller ett tag, det vet  man inte. Men ska jag kunna ha mina vänner med hund på besök är det ju ett problem. Syster påpekade att om den inte går ihop med katter så kan jag inte hälsa på dom och den kanske inte tycker om barn och då kan den inte vara där eller och jag kan inte ha Max här.
Men ännu har jag inte all fakta om denna hunden.

Och ni kan köra erat tugg, jag kommer i slut änden göra som jag själv vill med ett bra stöd bakom mig. Så tugga på ni, gör det. Desstu mer ni försöker övertala mig desstu mer vill jag göra tvärtom. Sån är jag.

Så välkommen attackera mig med kommentarer. Välkommen.

Kommentarer
Postat av: molle

Hej igen. Hade du inte en låne hund nu?

Vad är det för ras på den nya hunden?

Kör hårt, om man ger sig skjutton på något så rer man alltid ut det i slutet.

2008-09-02 @ 14:32:37
Postat av: Lovisa

Tycker du ska göra precis vad du själv vill och skita i andra. Att man inte vill ha en valp kan ju ha att göra med att man har ett jobb att sköta också och det kommer man ju ha hela livet så isåfall är man ju aldrig redo för att skaffa hund!



You go girl!



Btw träffade inte snickarna idag på jobbet. Provar imorn igen. kram

2008-09-02 @ 17:00:48
URL: http://loveijsa.blogg.se/
Postat av: emma

Håller med de andra.. gör som du vill.. o jag e precis som du.., gör tvärtom.. hehe.. :p

Go for it ;)



Kram*

2008-09-02 @ 17:23:23
URL: http://www.metrobloggen.se/emmazliv
Postat av: Hanna

Molle: Jo jag är extramatte åt Thorsten en border collie, men han kan jag lämna till ägaren dom dagarna jag inte kan ha honom. Vi delar på honom kan man säga. Den nya hunden är en malle, en likadan som Lycka är som finns på bilder.



Lovisa: Jag är envis som synden!



Emma: Japp jag ska satsa.

2008-09-02 @ 22:47:06
URL: http://dimba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0