En veterinär, inte som alla andra.

Vi var i Gamleby idag för att sy ihop Hyzz lite som hade ett öppet sår på frambenet.
Veterinären vi mötte är nog den roligast och konstigaste jag träffat. Jag och Noelle skrattade hela tiden.
Här kommer lite kommentarer han sa:

"Jag kan inte förstå hur man kan bli så känslosam med ett djur som inte kommer leva lika länge som en själv"
"Jag tycker hundar blir intressanta först när dom är skadade"
"Dränkte du den? Kunde du inte valt ett mer humäntt sätt som att slå huvudet i något hårt?"
"I lumpen lärde vi oss döda massor av olika djur"
"Köpa lite frolic för att få lite kärlek tycker jag känns onödigt"
"Det är ett jävla jobb för att tjäna så mycket pengar. Jag känner ett par tjejer som åker snowboard hela dagarna, jag sa till dom att jag kunde skicka hälften av lönen för dom visste ju iaf hur man har kul"
"Båtar är mitt enda stora intresse"
"När jag jobbar förstår jag inte hur folk har råd att ha djur"
"Det är ett jävla yrke, en vän i Umeå sa att det är inte värt det"
" Man kan råka att felmedinicera en häst så att den dör"

Jag vill påpeka att han var trött, han hade inte sovit på 1,5dygn.
Tur att det var Noelle och mig som han hade framför sig och inte en pryd liten tant.
För han menade allvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0