Bartendern Hanna

Ja nu ligger alla korten på bordet.
I måndags var jag ju som sagt i Stockholm på arbetsintervju. Och vilket företag? 3 Activ som eventförsäljare som det så fint heter eller på ren svenska: en såndär jobbig jävel som står på köpcenter och mataffärer och försöker att sälja mobiltelefoner.
Ett jobb som jag väldigt gärna ville ha. Jag kände att det var precis det jag behövde i mitt liv. Ett kul jobb med hela Sverige som arbetsplats.
Min plan B var att gå en utbildning som jag velat göra sedan jag fyllde 18år, som bartender.
Var tvungen att få igenom ett lån isf till utbildningen, räkningar och mat. Så jag har gått och väntat på besked hela veckan från olika håll.

Men i slutet blev det såhär: Hanna ska bo i Göteborg i 7 veckor för att bli bartender :)

Nu måste jag fixa mig, ska fixa mitt hår hos frissan.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

grattis snygging:)

2008-09-19 @ 11:32:49
URL: http://loveijsa.blogg.se/
Postat av: Therese**

Grattis bebis! Nu kommer du o jag bo iaf liiiite nära varann... :) puss puss!

2008-09-19 @ 11:59:32
Postat av: molle

Säker på att du ska gå utbildningen. Har jobbat som bartender i 9 år och nu för tiden är jag barchef. Jag hade samma dröm som du och tittade på göteborg, Sthlm och några utbildningar utomlands. Tänkte höra med några nattklubbar om jag kunnde gå bredvid några gånger, bara för att känna på känslan. Vilket gick bra. Och vips så behövde de extra personal och jag fick hoppa in. Nu för tiden har jag folk som gått barskolan som går bakom mig. Tänk dig för innan du lägger pengarna, är ju en del de vill ha. Men det är ett kanon jobb du kommit in på, jag älskar mitt jobb.

2008-09-19 @ 12:38:51
Postat av: Sandra

Grattis Hanna. Så kul för dej:)

2008-09-19 @ 13:05:54
Postat av: Åsa

Grattis och lycka till! Hoppas du får det bra på utbildningen!

2008-09-19 @ 15:46:22
Postat av: Hanna

Lovisa: Tack :) Så snart kommer jag vara kung på att supa ner er på snabbast sätt!



Therese: Ja då får vi fan träffas, ut och parta i gbg du och jag :)



Molle: Ja jag vet att en del går den vägen, men jag behöver komma iväg. Jag bor ju i en liten stad och möjligheterna att bli upplärd är väldigt dålig vill jag påstå. Men då söker jag jobb hos dej sen då ;)



Sandra: Tackar och bockar.



Åsa: Tack så mycket Åsa, Windy kommer alltid vara med mig. Kommer sakna er oerhört mycket.



2008-09-19 @ 17:38:40
URL: http://dimba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0