Äntligen hemma

Nu är jag hemma efter min lilla tripp i Stockhom.
Åkte till Linköping i söndags, för att umgås med Sandra. Finaste Sandra till och med :) Hade hoppats på att Lovisa skulle kommit förbi en sväng. Men efter en hård natt på krogen och jobb dagen efter är man inte så pigg. Jag vet har erfarenhet på det ;).
Men jag och Sandra uderhöll oss med snack, söndags mat (pizza, popcorn, ostbågar, cola) och filmer. Jag satt och skrattade som en 5åring till Spirit : vildhästen. Hahahaha.
Somnade gått på soffan efter lite om och men.

Vaknade och gjorde mig iordning, gjorde mig liksom snygg med smink och sånt. Fan jag hade nästan glömt vilken tid det tar på morgonen när man ska vara lite extra tjejig och fin. Nu var jag tvungen att göra det noga och så oxå eftersom det skulle hålla hela dagen. Tackar gud för bra sminkprodukter!
Bokade plats på företaget Bus4you och det tänker jag göra om. Skinnsätten med "fotpall" och internetkoppling (hade ju inte datorn med mig tyvärr).
Så i väg det for till våran huvudstad det for och möte med en Hampus inbokat. Ringde Bajsboy, det var en väldigt bakfull sådan som svarade efter mycket om och men. Han skulle vänta in en vän som var på besök som hade lyckats med borta match under nattens krogbesök. Jag hann med ett McDonaldsbesök, prata i en evighet med Ingalill och titta på en halvmiljon männiksor under dom 2 timmarna jag fick vänta in honom.
Lite fika/frukost blev det och en turistrunda på stan. Och sen starade vi jakten efter stället där jag skulle ha intervjun och visst hittade vi.
Men vi har tidiga så en tur till en mack och köpte varsin korv och jag hällde i mig en red bull för att vara pigg och vaken. Ett "stop" till innan vi begav oss till intervjun, jag var ju tvungen att byta skor! Till ett par fina med lite klack. Vilken förvandling ;)
Vi var ungefär 10stycken kallade på intervjun. Först fick vi information om företaget och jobbet vi sökte. Sen två intervjuer. Den första jag gick in till var en snäll och mysig "jury" som jag kunde hantera bra.
Den andra jag gick in till var 2 killar i 25års åldern som gjorde jag allt för grilla och testa mig och jag gjorde mitt yttersta för att munhuggas med dom. Jag var helt uppe i varv efteråt och säkert en timme framåt.

Kvällen fortsatte med tacos, film och vin och en Hanna som deckade fort till filmen när all späningen hade släppt.

I morse vaknade jag och gjorde det man gör på morgonen: fixar sig och äter frukost.
Sen in till centralen för att leta upp bussen till Linköping (samma och lyxiga buss igen)
Planen var en fika med Ingalill, men som tyvärr var tvungen att jobba ist :( aldrig hinner vi att ses.
Så ist eftersom Sandra jobbade fick jag tillbringa min tid på Burger King och leka viktig och ringa samtal och styra.
Jag skulle fan jobba på kontor!
Men sen döck finaste Sandra upp så vi gick upp och bara snackade skit hos henne. Det gillar vi! Vi är liksom duktiga på det :)
Nu är jag äntligen hemma och min plan är klar senast fredag hoppas jag :)

Är ni nyfikna ni som inte vet?
Så fort jag fått besked negativt eller positivt så ska jag allt berätta :)

Nu ska jag krypa ner i fantastiska säng :)

Kommentarer
Postat av: Noelle

ja vi som vet är ju likna nyfikna...

2008-09-16 @ 22:59:05
Postat av: Hanna

Alla är så söta när dom stöttar mig så himla mycket. Vilka fantastiska vänner jag har :)

2008-09-16 @ 23:06:22
URL: http://dimba.blogg.se/
Postat av: Lovisa

hade velat träffa dig med:( igår när jag kom hem från jobbet hade du redan åkt. men vi får ta det en annan gång:)

2008-09-17 @ 17:19:25
URL: http://loveijsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0