7 dagar kvar - katastrofmorgon

Vaknar av alarmet när jag ska. Stänger av det och somnar om.
Vaknar 06.45,  jag börjar 05.00. Ja ni fattar.
Ringer Fredrik och berättar att jag just försovit mig och att jag kommer.
Reser på mig och jag upptäcker att fina veckan kommit på riktigt nu, jag tänker inte gå in på detaljer. Men det innebar att en dusch var tvungen. Ser att min sportbh ligger på golvet och att genomnvåt? What? Har katten kissat? Hmm nej, ingen doft.
Den låg brevid en soppsäck jag skulle slänga påväg till jobbet. Men den hade börjat läcka så jag hade sur mjölk på hela golvet.
Jaha en tvungen dusch plus att torka golvet innan jobbet när jag försovit mig, kändes stressigt.
Så jag struntade i att borsta håret (som jag lagt mig med när det var blött ska tilläggas).
Dessutom hade jag ryggont och mensvärk för första gången på år. Hallå?
Med svullen mage beger jag mig till jobbet med värk och whiskyröst. Min mage blir en riktig ballong under mensen.
Idag valde jag en tajtare t-shirt till jobbet och får komplimangen:
- Men Hanna vilken mage du har.

Jag var ett åskmoln hela dagen på jobbet.

Skriver senare. Huvudvärk och trötter är jag nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0