Sorry

Jag är en bitterfitta, en bitch, en tönt, jag är ett mensmonster!
För varje månad som går blir jag värre och värre!
När grabbarna går förbi mig och "råkar" gå in i mig på skoj annars så bråkar jag tillbaka och skrattar.
Jag måste bita mig i tungan nu för att jag inte ska fräsa som en ilska markatta.
Fast visst tjurar jag och är bitchig,
Jag tål inga skämt när denna helvetesvecka är inne.
Förr på den gamla goda tiden så märkte jag inge skillnad när mensen döck upp.
Jag var bara vanliga Hanna.
Nu är jag en riktigt jävla tjurkärring.

Så ni äldre och lite klokare kvinnor:
- Är det så, att humöret blir värre desstu äldre man blir?

En arbetskollega undrade för några månader sedan om det är så att vi inte kan hantera oss själva eller vad som händer. För hans "tant" (lika gammal som jag) blir helt knäpp och det verkar inte som hon inte vet vad hon sysslar med sa han. Då tyckte jag att det lät knäppt, nu har jag insett att det är så. Jag hör mig själv fräsa, men jag kan inte överhuvudtaget inte styra det. Och även om dom flesta killarna på jobbet har tjej och måste förstå att denna veckan är en vecka som man inte ska reta det kvinnliga könet. Så gör dom det med glädje och verkar inte förstå att jag faktiskt är en tjej. Även om dom flesta ser mig som en killkompis. Men titta på mig: Jag har bröst och är snopplös.
Så boys, tänk på att ni leker med döden förmodligen när en tjej gör något så konstigt som blöder i några dagar.
Det är värre än ni förstår.

Ge mig råd nu!

Kommentarer
Postat av: Ickaa

Jag känner igen mig i det du skriver. Jag har heller aldrig
märkt av mensen förrän det senaste året.. Det är ett rent helvete en vecka i månaden...

2008-05-23 @ 21:55:09
URL: http://ickaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0