Män i uniform.

Varför är det så sexigt när män är utklädda?
För visst ser alla mer eller mindre bättre ut i det än i vanliga kläder?
Uniform kan ju innebära allt från läkarrock, arbetsbyxor eller brandmansutstyrsel.
Jag jobbar och känner en drös vakter och jag lovar att alla i mina ögon ser som bäst ut i sina vakt uniformer.
Jag har flera på jobbet av mina arbetskamrater som ser grymt mycket bättre ut i sina windykläder än sina vanliga.
Kanske det är så jag lärt känna vakterna och arbetskamraterna i dessa kläder, så därför förknippar jag dom med att se ut så eller? 
Tveksamt egentligen.
Jag vet en person jag lärde känna i arbetsbyxor men han passade bättre i annan dräkt.
Personligen förknippar jag män i arbetsbyxor för att vara händiga även om det är en som är snickare, sotare, målare, elektirker, vaktmästare mm.
Och en händig man är en sexig man.
Har jag fel?
Vissa tänder på män som kan räkna ut ett svårt tal eller en som sitter på bank.
Jag gillar män som kan slå in en spik.

Samma sak kan jag jämnföra en gymad man med en arbetande man.
När jag ser en man som har fått sina muskler på gym, så visst dom är asfina.
Men charmen över en man som bara har arbetat fram sin muskler utövar en sport som byggt fram sina muskler för att dom älskar det dom sysslar med oslagbart.
Jag säger inte att dom som gymmar inte älskar det, det har ju inte jag en aning om.
Men jag påpekar att charmen är då borta, detta är i mitt tycke.

Håller någon med mig?

Kommentarer
Postat av: Läsare

S:W:A:T styrkans kläder... jisses i himlen... där kan man snacka hunkvarning och att husmusen vaknar från sin dvala. Kalabalik.

2008-05-14 @ 14:23:17
Postat av: Icka

Ja jag håller med dig helt klart!

2008-05-14 @ 16:48:04
URL: http://ickaa.blogg.se
Postat av: Hanna

Vi borde ta en fika.

2008-05-15 @ 12:03:00
URL: http://dimba.blogg.se
Postat av: Läsare

Du och vem då??

2008-05-15 @ 19:29:22
Postat av: Hanna

Du och jag

2008-05-15 @ 23:19:00
URL: http://dimba.blogg.se
Postat av: Läsare

Det tror jag inte du vill helt ärligt, vi har för mycket gemensamt.
Jag gillar din blogg, men det är kanske inte samma sak som att gilla någon irl?
Du ska få min blogg också.
Du har väl msn?

2008-05-16 @ 07:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0