Ibland önskar man.

Jag bleb förvånad över mig själv i lärdags.
När vi ska hämta Lilltösen ser vi (troligen) en mor och hennes dotter.
Dom cyklar.
Mamman har en vanlig damcykel, men dottern har en halv kan man säga.
Den sitter fast i mammans cykel.
Jättehäftig och jag kläcker ur mig:
- En sån ska mitt barn ha.
Han tittar på mig och frågar:
- Vill du ha barn?
Jag hör mig själv svara ja.

Jag håller verkligen på att bli stor. Jag märker att jag vill ha det där.
Ni vet svenssonliv så småningom på riktigt.
Jag vill träffa någon som jag har kul med och trivs med.
Som kan upptäcka världen med mig i ett par år och skaffa ett tryggy liv med.
Jag tror att jag sedan vill till och med ha en ring på mitt finger, men för mig skulle det självklart dröja år innan det skulle hända
Jag vill en dag gifta mig.

Jag blir paff när jag inser detta själv.
Men det är sant.
Och vips så vet jag vad jag vill med mitt liv just nu.
Resa och så världen.
Jag ska bara få tummen ur röven först och göra min första resa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0