Som ett litet barn

Jag älskar Lukas, han är bäst!
Mer detaljer får ni inte, dom stannar mellan honom och mig.. ;o)


Jaha på väg till jobbet tänker jag: Va skönt att det är onsdag.
I samma sekund inser jag hur fel jag har.
Varför gör jag likadant nästan varje vecka? Tar fel på en dag.
Det suger.

Jag tog tag i mitt liv idag och samlade mod. Jag gick till Friberg och frågade hur länge han skulle vara kvar. Klockan var tio över fyra och min "frukost" var vid kvart över fyra.
Jag berättade att jag ville prata med honom och han föreslog nu på en gång.
Och jag blev nervös som ett litet barn. Ja, jag nästan skämdes.
Så jag började pilla på min träbit jag höll i handen och småskratta lite nervöst.
Han skrattade lite åt mig och sa att jag var som barnen.
- Jo jag kommer inte vilja, nöja mig att vara kvar så som jag är idag. Jag kommer att vilja något mer. Kanske inte nu, men senare. Inte ha den positionen jag har idag.
- Så vad vill du?
- Ja jag är intresserad av att kanske bli gruppchef.
Jag fumlade väl en aning mer när jag ville ha fram mitt budskap.
Varför blev jag så nervös inför Friberg? Vi pratar ju så bra annars.
Men han tyckte att det var bra och det var precis samma inställning som han hade haft en gång i tiden. Så han skulle ha det i åtanke och det lät som att det skulle behövas flera längre fram.
Kristofer skrattade åt mig och sa att han aldrig skulle kunna se mig som chef, men Lukas peppade mig iaf.
Precis som Ted och Put gjort.
Det är bara att söka och säga vad du vill.
Men jag blir lite rastlös när jag vet att jag kommer att stå på samma ställe ett bra tag. Jag vet inte varför jag blir så.
Just nu kanske det är för att jag känner mig lite vilsen.. vet inte riktigt vart jag är på väg i livet.
Jag har ju som sagt fått min tillsvidareanställning och jag har min tvåa och katten är på gång.
Och nu då?
Mr. Right kommer ju inte direkt och knackar på dörren och leta efter honom verkar inte heller att funka överhuvudtaget. Jag är ändå så jävla kräsen tydligen.
Men kräsen på rätt sätt. Jag vill ha klicket först, sen kommer förpackningen..

Jag håller på att analysera låtar när jag jobbar i brist på annat. Hahaha det är Hanna i ett nötskal..

Kommentarer
Postat av: Designa din blogg - För dig som vill ha hjälp med bloggdesignen

Du missar väl inte chansen att vinna en prenumeration på en av 8 tidningar hos mig?

http://www.designadinblogg.se/1205804916_vinn_en_prenumeration.html

2008-03-19 @ 01:38:57
URL: http://www.designadinblogg.se
Postat av: Bimbo

Du skulle bli en skit bra chef hanna strunte i det uppstoppade älg huvet ! ;D

2008-03-19 @ 13:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0