Ska vi leka doktor?

Det är något fel på mig.

Började igår, satt nere i Minigrisens förpik och skulle fixa lite. Men från ingenstans började jag må illa och blev helt rapig.
Jag gnällde lite och Lukas sa åt mig att gå hem på en gång.
Jag mådde bra idag ända tills jag åt en fralla och drack en red bull så kom det tillbaka.
Gick och drog mig och gnällde. Alla på jobbet drog samma slutsats:
- Du är gravid.
Fan tänkte jag, det kanske jag är?
Hmm... Åsa sa att antingen det eller magkatarr.
Jaha kul. Så jag går till Friberg och säger som det är.
Beslutar mig för att gå hem och gå förbi apoteket. Ni anar inte hur gravid jag är i huvudet nu efter alla disskutioner på jobbet.
Säger till apotekstanten att jag mår illa och rapar mycket. Att antingen är jag gravid eller så har jag magkatar.
Hon tittar lite lustigt på mig och frågar om jag inte ska ta reda på om jag är gravid först och sen köpa något för det andra? Men jag svarar:
- Att om jag inte är gravid så är det ju magkatar och även om jag är gravid vill jag ha något emot det.
Så hon tittar i sin bok och tar reda på vilka tabletter jag kan käka ifall jag är gravid.
Efter ett tag trippar jag ut från apoteket med ett gravidtetstest och rennie tuggtabletter.

Hem, kissnödig? Jo lite. Kissar på stickan och sätter mig vid datorn och väntar.
Underligt nog så är jag aldrig nervös under hela tiden. Kanske för om jag skulle vara gravid att jag är så säker på att jag skulle tabort det på en gång. Jag skulle aldrig tveka idag, för jag är inte i nuläget redo för något barn dessutom är jag ju ung och singel.
Jag skulle aldrig klara av det själv.
Men det var negativt.
Så  jag börjar att käka rennie i stället.
Har ätit 3 knäcke och lite makaroner. Mår lite illa än...
Jag beslutat mig för att stanna hemma ikväll och satsa fullt i morgon med att jobba. Går nog direkt efter frissan.
Sen jobbar jag på lördag också har jag lovat och jag behöver det. Vill ha extra pengarna.

Nej ni gott folk, Hannapanna ska inte ha någon bulle i ugnen än.
Men jag kommer att öva på att sätta ihop degen fram tills dess att jag känner att det är dags att låta den jäsa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0