Magnus Uggla

Magnus Uggla är en textgud.

I hela världen:
Jag har kanske inte alla gånger
talat om i ord hur viktig du e för mig
aldrig diktat eller skrivit sånger
där jag ärligt sagt hur mycket jag gillar dig
jag har faktiskt aldrig haft en tanke
att sätta känslorna på pränt
den tiden e nu slut
ge mig en minut
för detta är vad jag har känt

I hela världen, i hela världen
finns det bara en enda som jag älskar
I hela världen, i hela världen
finns det bara en enda som jag vill ha

Jag medger att jag nonchalerat
allt det där om rosor och romantik
om du nån gång kommenterat
har jag inte fäst mig vid din kretik
så kanske är det sista chansen
att komma med ett argument
vet inget annat sätt
att ställa allting rätt
men detta är vad jag har känt

Jag är inte någon ängel
inte nån som gud har sänt
men jag hoppas att du vill
försöka en gång till
för detta är vad jag har känt


Kan det vara kärlek?
Du och jag, vi ville dela livet
fanns ingen oro eller tvekan, vad kunde gå snett
Men idag tar vi varann för givet
och har förlorat allt det där som var så rätt

Men vad är det då som gör att jag är kvar
fast jag har sagt jag ska gå, åh åh
Kan det va kärlek, åh åh
Kan det va så, åh åh
Att jag nog älskar dig ändå

Vi har nog tappat bort varandra
som att otrohet och svek inte spelar nån roll
Står kvar men går i smyg till andra
kanske bäst vi ger oss av åt varsitt håll

Men vad är det då som gör att jag är kvar
fast jag har sagt jag ska gå, åh åh
Kan det va kärlek, åh åh
Kan det va så, åh åh
Att jag nog älskar dig ändå

Tid att bryta upp, dags att ta ett kliv
packa väskan, ge sig av mot ett eget liv

Men vad är det då som gör att jag är kvar
fast jag har sagt jag ska gå, åh åh
Kan det va kärlek, åh åh
Kan det va så, åh åh
Att jag nog älskar dig ändå

Kan det va kärlek, åh åh
Kan det va så, åh åh
Att jag nog älskar dig ändå

Kan det va kärlek, åh åh
Kan det va så, åh åh
Att jag nog älskar dig ändå

Det är konst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0