Lycka, en hundbild av Hanna

Lycka gillar snabbmat, öl och ha långa pinnar i munnen...
Hmm, hon påminner mig väldigt mycket om någon.. gissa vem?
Hahaha

Jaha det blev bara en långpromenad med Lycka. Eller bara och bara det är väl rätt snällt av mig?
Innan jag stack iväg var jag väldigt nervös, men det är jag ofta när jag ska träffa nya människor och gå in i ett hus som jag aldrig varit i, och knappt vet vart det ligger...
Men det gick så himla bra, gick till hundklubben och vände, vågade inte gå längre. Visste inte vart jag skulle hamna då. Men vi var ju ute i 1,5 timme typ.
Det var så himla skönt och jag är så imponerad av Lycka.
Vi gick och gick. En bra bit hade vi en stor golden bakom oss, men hon sket i den. Hennes pinne var roligare tyckte hon.
Enda gången hon gjorde något var när hon skällde på ett barn. Och impulsivt (är det rätt ord?) sa jag nej ordentligt och då tittade hon på mig och då var det inget mer med det.
Vi möte en del hundar, även en hon kände. Men hon struntade i dom.
Jag gick ju över till andra sidan en gång när jag såg en hund (hennes kompishund?).
Men det var ju bara för att jag inte vet hur hon reagerar med mig och dumt att testa bara för att när det är första gången (visste ju inte att det var hennes kompis)
Blev paff när jag gick hemåt med henne och hon gick med sin pinne i munne och tittade på mina fötter och hoppades att jag skulle börja busa och sparka på den. Jag tröttnade lite på att ha henne "besatt" av mina fötter så jag sa bara lungt inget ansträngt: sluta nu och det gjorde hon.
Jag är väldigt imponerad över alla dessa småsaker som gör det så enkelt. 
Jag gick och pratade med Put och jag frågade om det fanns ett kommando för att hon skulle släppa pinne och lämna den. 
Ja, spotta. Gör det nu.
- Lycka, spotta.
Och hon spottade. Tufft.
Är jag töntig tycker ni? det skiter jag i.

Men shit va jag saknar hund, känner ni att ni behöver en hundvakt? Någon? Jag är frivillig.

Sprang in på Åhlens för att köpa påskpresent till Max.
Det blev en plåthink, en plåtvattenkanna, räfsa och spade i plåt. Allt i marinblått. Även jobbar handskar och solrosfrön.
Ja jag skämmer bort honom. Men han är den enda jag har att skämma bort.
Sen skämmer jag förstås bort Kitty när jag åker dit. Funderar nästan på att köpa ett påslakanset åt henne hahaha.. 
Jag köpte även påslakanset åt mig. Behövs, så jag ska väl bädda i det sen.
Fint.. 


Kommentarer
Postat av: Put

Du ser... Va väl inte så svårt *ler* hoppas ni hade det bra... lr det vet ja juh eftersom du ringde tusen ggr... men när ja fick bilden av dig så ville ja bara åka hem till henne... Fan va ja saknar henne! Men hon e i trygga händer... Cs imorgon... *kramar*

2008-03-25 @ 22:37:53
Postat av: Hanna

Tusen gånger? 2-3ggr, viktiga grejor ju.

2008-03-27 @ 20:49:08
URL: http://dimba.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0