Hultsfredsfestivalen

Ja som sagt jag är hemma och jag lever. Jag har lärt mig en del nya saker och varit med om en del grejor.

* Festivalen bestod av 87:or, seriöst. Dom jag faktiskt frågade åldern på. Killar då alla va dom faktiskt 87:or. Vi döpte mig till gammeltanten bara därför.

* Jag har lärt mig ny musik och jag gillart.

* Träffade en grabb från Norge mitt i natten och han berättade att Tallefjant var en myt angående ekorre. Dom har inget som heter tall ens, i norge heter det furu.Så när jag berättade nyheten för Linn kom vi snabbt fram till att det heter furufjant i vårat övertrött samtal vid fyra. Guleböj finns inte heller, det heter banan.

* Jag kan ha jävligt kul med mig själv när jag är full. Då menar jag kul. Jag skrattar åt mig själv i efterhand. Jag satt på en bajamaja och kissade och sjöng: Om jag inte jobbade med bajs. Skulle jag inte tycka att det var najs. Sen sökte jag helt besatt upp en penna för att komma ihåg min lilla melodi. Det slutade med att det las til: för jag vill ha majs. Och att jag låg och matade en tjej med majs. Resultatet sen blev att jag skrev den fina texten på allas armar.
Om jag inte jobbade med bajs.
Skulle jag inte tycka det var najs.
För jag vill ha majs.
www.dimba.blogg.se
Glöm inte kommentera

* Övrigt så vaknade jag upp nerklottrad med lite texter här och där. Jag hade skrivit upp min melodi och bloggadress på armen (det är ju bra iaf jag skulle glömma bort den) Sen stod det bajs och kiss i hela svanken. Sen Carro och hennes efternamn /Lasses strul mitt på ryggen. På magen står det Takida och så är det en 25hund där iaf ni vet hur den ser ut. På benet stod det fot med en pil neråt. Bra då vet jag vart min fot var oxå. Där står det även Okynnes = Snyggaste tjejen på campet. Jag hade i uppdrag att ta reda på vad Okynnes betydde i ett camp som hade döpt sig till det. Jag har glömt vad det betydde. Sen hade jag på andra benet skrivit: Alla över elva får skylla sig själva. Förmodligen tyckte jag väl även det var roligt och ville komma ihåg det.

* När jag vill något, ser något jag älskar och längtat efter. Försök inte att kom i mellan då. Jag har vilja och är envis som en åsna då. Jag var inte ett dugg rädd för att försöka att spöa killen om han försökte ta min plats under Takidaspelningen. Det kokade i mig. Bitterfitta kallas det med ett finare ord kanske?

Detta var ytterst lite av min festival det :) Kommer bilder oxå

Kommentarer
Postat av: Anonym

å hur bra va inte Takida? Som vanligt såklart. Tredje gången på ett halvår jag såg dom och den här gången var det extra bra eftersom min fina va me mig:-) Lovley!

2008-06-17 @ 09:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0