En sämre människa, en bättre människa

Västervik har förändrat mig.
Folket i västervik är väldigt dryga och man måste vara snabb med käften ofta,
Jag måste ju framförallt vara det med tanke på att hinna med alla män på jobbet och hålla samma nivå som dom.
Jag har alltid varit en försiktig människa som tagit det väldigt lugnt med nya människor. Kännt av läget rätt länge innan jag vågat att prata. Det är borta nu. Jag vågar att snacka rätt snabbt och munhugger rätt fint om möjlighet ges. Ingen kommer idag och sätter sig på mig, jag är väldigt självständig och säker på mig själv i det fallet.
Som Clas sa: - Stackars din kille, du kommer alltid köra ditt race.
Det kommer jag väl att göra, men samtidigt så är jag faktiskt anpassningsbar. Spontan.

Så jag har blivit en drygare människa. Men en modigare människa.

Men detta med otrohet. Jag har alltid hatat otrohet. Jag har aldrig varit otrogen (det räknas inte när man är 15år och inte känner sin pojkvän) och jag kommer väl förhoppningsvis aldrig att vara. När jag känner mig attraherad av någon annan än min partner och känner det starkare och starkare så går jag på en gång. Jag har hellre aldrig varit med om att någon är det emot mig, inte som jag vet iaf. Jag är nog ingen människa som behöver vara i ett förhållande, men jag tycker att det är mysigt och jag vill vara galet nykär. Och jag vet precis vad jag ska känna för att jag ska vara nöjd. Ingen disskution. Jag har dejtat killar som avgudar mig, men jag inte k'änner så  för tillbaka för tyvärr.
Mina vänner har aldrig sysslat med otrohet.
Men här i viken verkar alla ha varit med om det. Ingen har undgått det. Och alla har lärt sig att leva med det. Man förlåter enkelt och otrohet har någonstans börjat att kännas lite okej. Detta skrämmer mig oerhört mycket måste jag säga.
Det känns som det någonstans ska vara förlåtligt. Men jag lovar utsätts jag själv för det så går jag på en gång och kommer må dåligt.
Det är mitt nya tankesätt som skrämmer mig, Jag kommer aldrig och har aldrig varit en sån som lägger mig i otrohet. Jag tjallar inte och vill inte disskutera det. Kommer aldrig få för mig att disskutera och skälla ut någon som jag hänger med och personen är otrogen. Så länge det inte är i min egna relation.

Nej jag vet inte vart jag ville komma med detta.


Kommentarer
Postat av: Charlie

Den kommentaren har jag också fått, "Stackars din kille, du kommer alltid köra ditt race" har försökt lugna ner mig för jag har alltid trott att det är fel att munhuggas och köra sitt egna race. men jag börjar förstå att det faktiskt ger respekt :) bara att vara den man är liksom hehe

2008-06-24 @ 13:30:47
URL: http://challenger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0