Jag är snäll, nog lite för snäll

Är hos syster och planen var att ta ner mycket av fårstängslet. Men det är svårt. Mälorna har vuxit in i trädet lite., sen är jag nog lite svag ibland, men det kan nog bli bra det där. Sen blåser det lite mycket ute för att det ska vara behagligt att jobba ute idag och det var lite av charmen idag. Jag hoppades på vårväder och sol, sen även lite vindstilla. Men det var lite mysigt samtidigt Jag gick där och pysslade. Lisa och Bosse var inne och Chillan utanför huset och vaktade. Efter ett tag insåg hon att Lisa och Bosse stannar nog i huset och Hanna börjar försvinna för långt från huset nu. Så då kom hon springandes till mig. Men lite blond var hon, var tvungen att lukta på mig för att påminna sig om vem jag egentligen var. Men snabbt kom hon på att det var ju faktiskt Hannapanna och henne gillar jag.
Sen låg hon och vaktade mig flitigt och hade samtidigt ett öga på huset. När jag står vid en stolpe och håller på som mest så känner jag mig plötsligt inte helt ensam och vänder mig om så kommer det tre rådjur galopperandes/springandes/skuttandes emot mig eller vad rådjur nu gör. Men när vi upptäcker varandra så blir vi nog allihop lite förvånade. Jag tittar en stund och sen kommer jag att tänka på Chillan och tittar upp mot henne, men hon har full koll emot huset för tillfället. Och blåsten gör så att lukten från Chillan och mig blåser rakt ner till rådjuren och inte tvärtom. Skönt det.
Jag höll på en stund till och sedan frågade jag Chillan om vi skulle gå tillbaka och va glad hon blev. Det var som hon sa: Ja vilken bra ideé så kan jag ha koll på allihopa! Så hon studsade och skulle leka och ha skoj. Berättade för Bosse att hon skulle ha igång och busa med mig. Han sa att då har ni kommit långt för busa gör hon inte med vem som helst. Vi har ju inte träffats så många gånger, det är kul.

Sen ska jag vara sådär snäll och planen är att snickra ihop ett ställ för ved och sen skulle jag och syrran och lämna den på trappen. Men när jag var klar sa syster: - Hanna den är så ful så att den kan du ju inte ge bort.
Vadå ala lutande tornet i Pisa, är inte det fint.
Skickade i väg en bild och fick tillbaka: - vad fan är det där?
och jag förklarade vad det var och får tillbaka: - jag ska visa en dag hur den jag vill ha ser ut.
Hahaha hallå tanken som räknas eller?

Nej men det var kul syster och jag fick varsitt gott skratt.
Min syster är bäst.


Snart är det tisdag :)

Kommentarer
Postat av: du vet vem ja e

Jamen va fan då vart hade du tänkt att ja skulle ha "vedsaken" då? Jag ska ha en sådan men den ska inte vara så stor som du gjorde den...

Kram på da dööh

2008-02-26 @ 14:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0