Det är fredag gott folk.

Och jag sitter ensam med min dator i knät och jag känner att det är inte sista gången det kommer att hända.
Ibland känner jag mig väldigt ensam här i viken. Jag har ingen att spontan ringa just nu. Men det får man väl ta.
Idag har dagen flytit på rätt bra. vi har rätt mycket krav på jobbet bara just nu. Vi måste skärpa oss med att stå och prata oxå har vi blivit tillsagda. Jag tror inte att våran chef ser skillnaden på när vi snackar skit och när vi snackar jobb. För visst har jag ståt mycket sedan Sammy kom. Men jag måste ju stå och hjälpa honom mycket, för om jag går i väg eller klättrar ner i båten så ropar han på mig nästan direkt igen...eller han gjord. Just nu är min minigris utlånad till Putte.  
Och dom vill öka produktionen så jäkla snabbt. Så vi hinner inte med att lära oss eller lära upp ny personal. Så allt blir lite halvdant, nej ibland är det inte kul. Men samtidigt trivs jag ju så med mina jobbarkamrater och mitt yrke. Jag hoppas att alla förändringar kommer att göra det bra och att det i slutänden blir riktigt bra. Men om det ska bli en industri som våran chef vill så vill jag nog inte vara med mer. Jag är så yrkesstolt och jag vill inte med min utbildning stå på en industri där vem som helst klarar av att sätta ihop en båt. Nej nej då ska jag gå vidare och hitta på något nytt.

I morgon ska jag på pumpen för första gången ska bli spännande och verkligen kul. Jag kommer förhoppningsvis att vara taggad som fan. Jag börjar dagen med jobb, sen hem och duscha och packa och sen till ankarsrum och bli sminkad av Jenny. Sen åker jag och Lina till Hjorted och klär om, sen beger vi oss till Vimmerby och Jens på förfest. Det ska bli spännande, verkligen. 

Tackar Kalle för hjälpen med virusprogrammet idag oxå ;o)

Ska till min kusin idag och chilla..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0