Rutiner

Hej!

Jag sitter i soffan, med datorn på knät och valpen i uppkrupen i min armhåla (ja, jag kallar Sture valp fortfarande...typ som ett smeknamn...kapisch?!)
Och jag älskar dessa gosmysstunder med honom. Han är en sån kelgris precis som sin matte och husse också för den delen.
Egentligen borde jag ligga i sängen och halvsova... det vankas jobbhelg. Men valpen (Sture) var nödig redan vid sju, något som är ovanligt för våra hundar.

Vi har rutiner här hemma.
Matte kliver upp vid halv nio
Frukost serveras till dogsen vid nio-halv tio
Sedan springer Sture till hundgården vid tio för att kolla läget och att den står kvar. Zita och jag lunkar efter och tar det hela med ro.
Vid fyra är det ingång för hundarna och sedan tar dom kväll.
När klockan slår nio så är det kvällsmat och sedan tar Husse med dom på nattrunda.

Självklart så är inte Sture ute hela dagarna om det är för kallt ute, då släpper svärmor/Johan/jag in honom efter ett par timmar.

Jag har aldrig varit med om en hund som älskar sin hundgård så mycket som Sture gör. Han sliter i kopplet för att få komma ut dit på morgonen. så jag släpper honom helt enkelt. Är grinden stängd in till gården så ställer han sig och rafsar, hoppar och piper :) Jag tror att han ser det som sin livsuppgift, att vakta hundgården och även huset.
Zita tar det mesta med ro, hon tycker det är skönt att någon annan har koll...men hon är redo för uppbackning såklart. Men hon vet att hennes livsuppgift är att hitta älgar och grisar i skogen. Det älskar hon!

Nähä kolla klart på vakna och sedan en långdusch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0