Rädsla

Jag är tokig i min man.
Det är enkelt och rätt, som om det alltid varit.

När jag började på mitt jobb, fanns det en tjej där som jag hann att jobba med i en månad då hon var gravid.
Vi klickade inte alls, inte det minsta.
När Johan och jag började att träffas så fick jag veta snabbt att detta var någon Johan hade haft ihop det med.
Jag var tyst om att jag visste det såklart, för vad hade med oss att göra.
Men när han härom kvällen frågade mig när vi låg i sängen om jag visste om hon och hennes kille gjort slut så tog jag lite illa vid mig.
Svarade kort att han kunde väl fråga henne själv.
Jag störde mig lite på det hela hela dagen igår och när han kom hem så tog jag upp det med honom.
Det är inte illa av mig att faktiskt göra något sånt. För jag är lite stolt och dumihuvudet och tar gärna inte upp sånt.
En skitgrej, jag vet det så väl.

Men när jag gick in i förhållandet med Johan så var allt så klockrent. Så jag tog avstånd från allt som hade med ex, gamla ligg och gammal kärlek att göra. Han är mitt allt. Det bästa jag haft och han gör mig sårbar på ett helt nytt sätt.
Jag vet inte om jag svamlar eller om ni förstår vart jag vill komma med hela.

Jag ser en framtid med Johan, hundar, huset, resor, barn och bröllop och allt det där. Allt det, vill jag ha med Johan ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0