Barnprat

Det är mycket prat om barn. Det känns som alla väntar barn, nyss fått barn eller planerar barn.
Vi planerar inte barn av den enkla anledningen att vi har varit ihop i 4månader. Frågor på det?

Men jag tror att min klocka tickar till ibland. Kroppen och klockan säger: Barnibarndags!
Men förnuftet och känslan säger tillbaka: Nejinejsan!

Tanken på att ha en stor gravidmage känns så otroligt och vackert. Men tanken på att det resulterar i att det kommer vara en liten människa som kommer behöva mig/oss hela tiden i flera år känns inte alls så lockande just nu.
Visst leker man med tanken på hur en liten blandning på mig och Johan skulle bli. Det är roande. Det kommer bli en lockig liten sak, runt huvud och lång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0