01- Presentera mig själv

Hanna, inne på sitt 25:e år...något som jag kommer på titt som tätt...När blev jag så gammal? Jag som njutit av att bli äldre?
Bor förtillfället i Vetlanda i en fyra. Och jag skriver för tillfället för att detta är ingen stad jag planerar att bo i resten av mitt liv absolut inte. Jag skyller på att jag hamnade här pågrund av att jag blev kär. I en man med barn. Och barnet bor här i denna lilla hemska stad.
Så jag är sambo med en man som är 15år äldre som har en son på 6år och det gör mig till bonusmamma.
Mina killar är fantastiska och står ut med mig och mitt jobb.
Och mitt jobb är att vara restaurangchef på Eksjö stadshotell, så jag jobbar väldigt mycket. Eller inte mer än någon annan, men på obekväm tid så det känns lite mer.
Imorgon blir jag förutom sambo, bonusmamma och chef, även matte. Till en liten Dansk svensk gårdshund. Lilla Sture och han blir min första egna lilla hund som jag betalt helt själv med heeeela min veckopeng. Något jag längtat efter läänge.
Jag är en känslomänniska som rotar mig fast i en känsla länge och har svårt att släppa den. Det är därför denna bloggen finns, det är mitt bollplank. Här är det okej att vara patetisk och ja, det kanske inte skitbra att vara lite för ärlig som jag är ibland.
Säger saker rakt ut ibland. Upplevs nog en aning bitchig av dom som inte känner mig i början. Men typisk såndär som gör all för mina vänner och månar otroligt mycket över min personal.
Samspel i vardagen är något för mig som är A och O.
Kan nog vara lite tjatig, jag gillar att analysera och det länge. Ja, jag till och med ältar ibland.
Men jag är även den där galna tjejen när jag fått i mig en tequil eller ännu värre en minttu. Jag drar mig inte för att stå under en tofs att och leka Maria Montazami i ett hörn en hel kväll, dans på gator och på bord (framför allt bord) inte för att jag kan dansa, för att det är kul. Säger knäppa saker titt som tätt.
Gillar att testa gränser och kan vara en mycket dålig människa när det gäller sånt (men då slår jag mig oftast på fingrarna)
Humor är det mitt förhållande byggdes på. Våra skratt tillsammans det var så min man lyckades få mig på fall. Något som är enormt efter mina 4 singel år som galen singel. Som bott överallt och kysst lite för många grodor och varit svårtäjmd. Men min P, han lyckades.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0