Guld och gröna skogar

Det finns män som alltid kommer att lova mig guld och gröna skogar men aldrig hålla det.
Män som jag från botten av mitt hjärta skulle vilja tro på, men aldrig kommer att göra.
Män som lovar att ta ledigt en månad för att tillbringa med mig, men aldrig gör det. Män som säger att jag skulle lämna min tjej om läget inte var si och så och satsa allt på dej Hanna. Män som får mig att blotta mitt hjärta för att sedan dra det i gruset. Dom som från första stund fått mitt hjärta att brinna okontrollerat, det är männen jag aldrig varit tillräckligt bra för. Dom vill, men jag räcker inte till.
Det finns män som lovar mig allt och som håller det. Går över lik och slåss mot onda drakar för att få vara med mig. Som gör sitt yttersta för att göra allt rätt och riktigt.
Som åker mil efter mil för att få en stund med mig. Som skickar nallebud på min födelsedag.
Dom gör rätt och jag tröttnar för att det är för enkelt.
Det finns män där vi möts på mitten men krockar med varandra. Försöker reparera och göra det bra igen. Det funkar en stund innan det kommer en krock på nytt. Där båda vill men får det aldrig att klaffa.

Och så finns P.
Som vill ge mig guld och gröna skogar och försöker så gott han kan.
Som försöker våga att gå över lik och slåss mot onda drakar.
Som åker mil efter mil för min skull.
Som krockar med mig, men får det att funka.

Det är ingen barnslig kärlek. Det är en mogen kärlek. Där jag känner trygghet och förståelse.
Där jag vågar. Och det växer för varje dag som går.
Jag somnar bäst när jag får somna med honom.
Och vi lär oss lite mer om varandra för varje dag som går.
Och varför ha bråttom? Vi har en livstid på oss om så vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0