Jag drömde om dej i natt

Jag har på sista tiden drömt väldigt väldigt mycket.
Mycket konstigt, om barn som vet om att dom ska dö, min jobbarkompis som bisexuell, att du har fått flickvän. Och varje dag har jag vaknat med en så stark känsla där jag typ varit hundra på att drömmen har velat säga mig något. I natt tog det nog priset dock.
Jag drömde att D hade dött. Och jag undrar vad menas med det? Sofia är jätte duktig på att tyda drömmar och hon har sagt att jag är rädd för att tappa kontrollen. Och jag går ju och är lite orolig vad som hända skall när det gäller jobbet och så.
Jag tror inte att D var så mycket inblandad i drömmen, tror mest att det blev han för att det sista jag lyssnade på var Takida igår.
Men den där känslan i drömmen var så verklig och bekant.
Det var samma känsla som när jag den där morgonen vaknade i mammas säng och gick ner i vardagsrummet och där ser jag hela familjen sitta och dricka te. Samtidigt så går det upp för mig varför jag är där, jag har blivit hämtad för att min bror inte finns mer.
Jag vet inte hur jag ska förklara den där känslan när det känns som allt är en film. Man spolar tillbaka och man tror hela tiden att allt är påhittat, en dröm, ett dåligt skämt och man hoppas att allt är ett missförstånd. På något sätt glömmer man bort att det hänt på riktigt och drä har vi känslan jag hade i natt. Jag drömmer att jag pratar och skojar med någon och så skojar jag väl till det om dej (för i drömmen är vi vänner) och då säger någon: Men Hanna han lever ju inte längre. Och herre gud va jag gråter i drömmen och jag misstänker att jag gråter i sömnen. Har ni någonsin gråtit i sömnen?

Jag läser i min drömtydarbok:

Död person, lik
Döda människor, även om man ser sig själv död, är bilder av nödvändig förändring och berättar i de flesta fall inte om någon närastående död. Det är definitivt skrämmande att drömma om att någon dör, men man bör försöka att bli medveten om att döden inte enbart är ett avslut utan lika mycket en begynnelse. Vi västerlänningar lever med ett systemfel i vårat sätt att förhålla oss till döden. Detta har gjort oss skräckslagna och krampartade inför det faktum att vi alla måste den vägen vandra. Att vi kan säga :" - Om jag dör..." berättar mycket om hur vi ser på livet och döden. Låt drömmar om döden inspirera istället för att skrämma.  Försök att se vad de vill berätta. Vad ska läggas till vila i livet och vad kommer att komma i dess ställe? Många människor berättar om drömmar där döda närstående figurerat, särskilt en kort tid efter att personen i fråga avlidit. Den döde ger ofta ett lugnt intryck, säger lugnande saker och har kanske ett skimmer av ljus runt omkring sig

Vad ska läggas i vila och vad kommer i dess ställe?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0