En stolt bögmoster i framtiden

Lisa hämtar Max på skolan och dom sitter i bilen hem. Max har tre tjejer (lillplayer redan) Kajsa, Elvira och Linnéa.

Max: - Mamma, vissta kan inte jag ta med våra katter till stan om jag flyttar dit?
Lisa: - Nej dom är ju vana att bo på landet och gå ut och in som dom vill.
Max: - Jag visste det! För när jag blir stor ska jag bo med Linnéa och hon vill bo i stan och det vill inte jag.
Lisa: - Men du kan ju skaffa egna katter som är vana att bo inne.
Max: - Men jag vill inte bo i stan, jag vill på landet och det vill inte Linnéa. Mamma du måste berätta för Linnéa hur bra det är att bo på landet! Gör du det?

En stund senare

Max: - Linnéa tål inte o´boy heller (med en väldigt bitter och besviken röst)
Lisa: - Ja men då kan du ju ha all o´boy för dej själv?
Max: - JA! (Lyser upp med hela ansiktet)

Vilka problem redan, 7år gammal. Han kommer att bli världens bästa kille.

Frågade Lisa vilka alla tjejer var egentligen.
Linnéa och han gick på dagis ihop för ett par år sedan, och när Max pappa flyttade så fick Max byta dagis/skola. Sen flyttade Linnéa också, så hamnade dom nu på samma skola och känslorna blommade igen?
Elvira gick nog på skolan när Max började eller liknande. Hon är tokig i Max, nästan lite för kär i honom säger till och med Max. Han tycker det är lite jobbigt.
Kajsa, ja hon har alltid funnits där. Så det är nog mer en vanesak typ.

Max är killen som blir bjuden på tjejfest trotts att han är kille... mina misstankar lutar åt en helt annan läggning ibland. Men det gör inget, det är bara bra. För har jag en bögsysterson så kan han styla sin gammla moster en dag när hon inte hänger med i modet längre.
Och han ska bli bonde, så då kan han vara med i "Bonde söker bög" och sedan leva lycklig i alla sina dagar utan att skämmas. Jag kommer vara en stolt bögmoster :)
(Nää jag låter inte min fantasi springa iväg)



Kommentarer
Postat av: Therese**

Men känn ingen press, Max, för all del! :D

2008-12-09 @ 14:29:08
Postat av: Hanna the Dimba

Du är bara avvis för att du inte kommer att ha en bögsysterson som kan styla dej när du blir gammal och tappat modet helt. Men det är lugnt babe, du kan få låna honom :)

2008-12-09 @ 15:15:39
Postat av: Therese**

Jag ska inte bli gammal.

2008-12-09 @ 21:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0