en början på ett farväl

Jag fick 7 av 10 begärda kommentarer. Jag har iaf kommit på ett bra namn.
Man kan väl säga att det var Martina som gav lite inspiration. Bloggen är gjord och jag funderar på om jag ska ska skaffa en design eller inte på den eller om jag ska ha den stilmallen jag har, som är standard. Än så länge är det ett inlägg skrivet och så mycket mer kommer väl inte skrivas förens typ runt nyår.
2009 ska bli bra, jättebra. Det är mitt mål. Jag ska ha kul och jag ska bli en duktig bartender. Hitta ett bra ställe att jobba på och ha kul.
Som Benjamin säger: - När man ska träna ju-jutsu ska man tänka på 3 saker: Ha kul och ge allt!
2008 har väl inte varit skitbra kan jag ju inte på stå i det stora hela. Men något som är fantastiskt med detta år är: Alla fina underbara vänner jag fått. Ni är helt otroliga och ni betyder väldigt mycket allihopa.

Jag kommer att nästa vecka bege mig till Nyköping för att ge det en chans. Ska börja med en månad och söka jobb och sånt, se vad som sker och hur det kan påverka min vardag.
Zanna och Ch ska ha ett stort tack att dom ger mig den här möjligheten.
Det är rätt otäckt med hela lillflytten tycker jag nog allt i det stora hela.

Det är konstigt att man var så fokuserad på något annat och så blev det såhär.
Det är rätt okej, men ibland åker all luften ur mig och jag måste stanna upp i mig själv och andas en stund.
Jag tänker logiskt ibland, att jag är en bra tjej och ser helt okej ut, att han missade något. Att A får skylla sig själv. Det funkar för en stund att lura mig själv och jag går på det. Tills jag inser hur det är egentligen. Det är ju jag som saknar, inte han. Det är ju han som vann och jag förlorade. Man känner sig lurad.
Hans förklaring känns som påhitt. Att han inte kommit över henne, men ändå hör jag hur han berättar hur fin hon den andra är. Det är inte logiskt, men så det är.
Som jag sa till honom: - Man är bered på att gå in i något nytt när man hittat rätt tjej, och jag är inte hon.
Jag förstår hela innerbörden i det, det gör jag. Missförstå mig inte där. Jag hade tänkt bege mig till Nässjö även om det inte hade blivit vi, men jag orkar inte. Nässjö är för litet.
Men jag har lärt mig något nya saker om mig själv på vägen och jag bygger upp mig själv på vägen.

Och jag har nya mål i livet och nya regler i den nya bloggen.
Jag ska framförallt lära mig att analysera så himla mycket. Förr tyckte jag det var en konst att göra det. Nu tycker jag att det tar för mycket på krafterna.
Men jag har varit duktig denna gången. Slår bort massor av tankar och tänker framåt på ett nytt sätt. Vet vad jag vill med mitt liv i det stora hela. Och dit kommer väl även om jag någon gång.

Ikväll beger jag mig förmodligen till landet, till syster. Det ska bli skönt.
Ha det toppen nu.




Kommentarer
Postat av: Anonym

ge ut din nya blogg då

2008-12-22 @ 23:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0