Vimmerbybo i hjärtat fortfarande?

Jag blir lite rädd ibland för mig själv. Jag glömmer bort några detaljer i mitt liv i mellan åt.
Pratade i telefon med N.

N: - Idag flyttar J till västervik
H: - Va gör hon?
N: - Japp
H: - Men vad ska hon göra där? Skulle hon inte flytta hit?
(N låter lite konstigt)
H: - Ja du sa väl Västervik?
N: - Jaa...
(Här kommer jag på mig själv)
H: - Ojsan jag bodde tydligen i Vimmerby nu för en stund. Jag glömde bort är jag bor i Västervik nu.

Jag får lite minnes förlust ibland. Som när bror och jag skulle till syrran och överaska för någon månad sedan. Jag har alltid hittat dit, men inte då. Vi hamnade ett par mil fel.

När jag skulle till Lund och såg att det stod Köpenhamn på skylt, kom jag inte på om det tillhörde Danmark eller Sverige.

Det är otäckt. Ja jag är en bimbo ibland. Jag är inte som alla andra barn. Dessutom är jag en stolt nunna. Jag står för allt.

Som stockholmaren sa: - Men dom där knotten, bits dom oxå eller vad gör dom?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0