Hundkurs och valpköp.

Kom nyss hem ifrån hundkursen. Det var väl spänannde.
Vi skulle med ryggen emot hunden kommentera "sitt" och "ligg" (I mitt fall sätt dej och lägg dej).
Resultatet?
På "sitt" (sätt dej) = så kom han och satt sig på vänster sida av mig.
På "ligg" (lägg dej)  = så la han sig direkt bakom mig.
Vad ska jag säga? Noelle är king!
Lisa sa att till dom andra att inte kolla på mig och Thorsten, att hans ägare tränar/tävlar i lydnad.
Dom undrade vad han gjorde där då, men vi sa att det inte var han som var där utan jag :)
Men vi fick jobba på "stå"  vi oxå allt. Men det var kul. Kom där som värsta hundmänniskan i mina nya fina byxor, haglöfs tröja och keps :)
Men nu är kursen varje söndag i 5 veckor. Kul kul.

Pratade med Noelle om valp. Jag har funderat på en äldre valp som är rumsren och så. Jag vill iaf ha en bruksvalp. Som jag kan jobba med. Jag vill ju spåra och ha kul. En renrasig. Vilken ras? inte en aning. Ras är en mysterium tycker jag, en djungel. Men jag vill kunna göra som jag känner för. Kan man säga så? Så jag ska kolla runt lite smått tror jag. Sen får jag väl fjäska för Noelle och Put och be om hjälp. Får väl bli typ hunddagis sen, beroende på pris per månad.
Så ser ni någon hund som ni tror passar mig, säg till.

Annars?
Livet är inte på topp just nu helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0