Sovit gott

I natt har jag sovit bra.
Inte vaknat av oväsen på gatan, inga sms mitt i natten, inte drömt mardrömmar om män som ska lurar in mig i en tvättstuga eller monstersjöjungfruar som äter människor och ingen hund som kommit att pussat på mig lite för tidigt.
Men jag är fortfarande lite segare än vanligt och vaknar inte med en klackspark men idag är första gången på länge jag känner mig utvilad.

Började att slipa på ett nytt CV igår. Fan det är svårt. Jag har gjort mycket i mitt liv redan 22år gammal. Jag har jobbat på industrier, äldrevården servitris, lärare, simlärare och lite till.
Frågan är, ska man skicka med bild eller inte?

Nu ska jag skrubba min trappa, det luktar kattkiss där. Morr...
Måste beställa tid för steralisering  och den där andra sprutan på henne. Då kanske hennes barnsliga sida försvinner.

Nästa fredag blir jag brunette igen och jag längtar galet mycket.

Nu ska jag skrubba trappan.

Kommentarer
Postat av: MikeeMike

Märkligt jag brukar också ha en dröm där jag och en tjej hamnar i tvättstugan. Dock med en något annorlunda utgång :)

2008-08-20 @ 11:21:30
Postat av: Evelina - newlywed <3

ja skicka med bild, det tror jag inte du förlorar nåt på =)



haha jamen rosa är väl fint? Jag frågar faktiskt alltid F först, men han har inte protesterat än!



kram

2008-08-20 @ 16:21:02
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Anonym

om du är utbildad till allt som du har jobbat med så kan du ju skriva ner de. men man kan ju inte skriva att du har jobbat som varken undersköterska eller lärare om du inte har den utbildningen

2008-08-20 @ 17:34:59
Postat av: Hanna

Om jag är ersättare för en lärare på lexion. Kallar man väl det för lärarvikarie?

Och jag kallar mig ALDRIG för undersköterska, men jag har jobbat inom vården för det!!

2008-08-21 @ 00:08:25
URL: http://dimba.blogg.se/
Postat av: Anonym

men de kräver ändå så en utblidning för o kalla sig för lärarvikarie. man har inte dom rätta kundskaperna om man inte är utbildad, men vad vet jag. det kankse du är

2008-08-22 @ 09:26:39
Postat av: Hanna

Ja men om du kommer på ett bra ord som förklarar vad jag var då jag var ist för läraren och hade ansvar för hela klassen själv. så säg det till mig...

2008-08-22 @ 09:47:10
URL: http://dimba.blogg.se/
Postat av: Anonym

hör av dig till den smarta skolan som sätter in nån som inte har nån tubildning för det som man ska vika för o fråga. tyvärr så har jag inte nåt bättre svar än va du redan har.

men om du söker en tjänst o dom sedan frågar om du är lärare o du säger nej så är det ju väldigt lusdig att du skiver det i ett CV.

2008-08-22 @ 16:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0