Min dag

Gick upp, kissade Thorsten.
Skulle kolla mitt konto innan jag sprang in till Hemköp, jag har som sagt dålig ekonomi och har hoppats att det bara ska dyka upp pengar på mitt konto från ingenstans.
Idag hade det gjort det (nästan).
Jag blev paff när det var typ 1100kr extra på kontot, paff, glad och orolig.
Blond som jag är så har jag aldrig hittat på internetbanken vart alla händelserna finns.
Så jag beger mig ner till bankomaten och kollar ett utdrag.
Det står:

080806 1086:- SK ******-****

Hmm vart är dessa pengar ifrån? Skickar ett mess till Chefen E och frågar om vi fått lön därifrån.

Put berättade senare att det var skatten som kommit tillbaka. Jag blev oerhört glad :)

Sen så går jag till Hemköp och köper frukost. Hem och äter. Beslutar mig för att sova en stund till då Thorsten väckte mig och jag steg upp vid halv åtta.
Sover en stund och får ett mess av Put och han undrar om jag vill med och träna och se när dom lägger spår.
Jag la ett litet med godis till Thorsten, det gick väl sisådär till okej för att vara första gången. Lärde mig mycket under våra timmar.
Jobbar mycket på att vi ska ha kul ihop, att jag ska vara kul att vara med.
Thorsten ska se mig som en kompis, fast att jag har sista ordet. Kan man förklara det så?
Sen tränar jag lite att när jag säger Här så ska han gå brevid mig och inte gå med sträckt koppel. Det går bättre och bättre :)

Åkte hem och åt mcdonalds för att jag förtjänade det tyckte jag och var hungrig och lat.
Sen gjorde mig lite snygg och sen till släktkalaset/sommarfesten. Trevligt att träffa släkt man aldrig träffar annars som kusiner långt borta. Höll mig till cola. Min moster L gjorde det dock inte. Hon var så fascinerad av mina ögonfransars längd att hon tog sig friheten att dra i dom. Det var allt annat än skönt. Det kom lite live musik som förra året, oerhört trevligt.

Thorsten är ensam hemma så jag går hem och hämtar honom. Och gud så stolt och glad jag blev :) Noelle hade sagt att han brukar bita i textil iaf om det ligger i buren. Jag hade lagt in en fin filt till honom i brist på att ha en mer lämplig hemma. Sen kan han tydligen sitta och låta och skälla om han är själv.
Han har inte skällt eller låtit.
Han har inte rört filten.
Och han låg alldeles lugn och avslappnad när jag kom hem :)
Jag blev så glad då,  jag var lite nervös på vägen hem hur det skulle se ut i buren när jag kom hem.

Han är en ängel att ha med bland folk och oerhört duktig.
Dock förstår jag inte folk fulla som nyktra som sätter sig bakom en hund dom inte känner , som ligger och tuggar ppå något och så drar dom hunden i svansen. Hur tänker dom då.
Min lilla kusin (i typ tonåren). Går fram och frågar om hunden är snäll och om den bits. Jag svara om den gjorde det skulle jag aldrig ha den där. Så ska han klappa honom, förvarnar inte Thorsten alls. Thorsten är upptagen med leksaken och märker inte kusinen. Men kusinen böjer sig ner och som sagt inte pratar eller uppmannar att han är där. Jag störde mig, men sa inget. Thorsten gjorde det inte heller.
Kusinen försvinner en sväng. Thorsten ligger fortfarande på marken med leksaken. Kusinen springer förbi och när han är bakom Thorsten böjer han sig ner och "drar" i hans svans.
Då reagerar jag, spänner blicken i honom och säger:
- Men **** sådär gör man väl inte emot en hund man inte känner.
Han tittar upp förvånat.
- Okej.
Jag är inte säker på om det gick in eller ej.

Men men..

Nu ska jag sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0