Hur ska jag göra?

Jag skickade ett mess till Ted när jag kom till jobbet om Thorsten ylade eller lät så skulle han säga till honom.
Fick tillbaka att han sagt till honom 3 gånger redan.
Så jag ringde upp på en gång och om man säger: - Nej Thorsten, Fy.
Så funkar det inte.
Nej det behövs mer effect än så. Tyvärr hade inte Ted tid med det. Och jag kände mig orolig att han ska sitta och "gråta" (nej jag tycker inte synd om honom, jag tycker synd om grannar om dom nu hör honom) tills nio när Put hade erbjudit sig att kissa honom. Jag frågade igår om han vill sticka in en sväng på gården och lyssna om han lät. Men han kunde kissa honom. Det var välkommet.
Men tack vare att han redan lät blev jag lite orolig att han ska föra oväsen länge.
Så jag kompade ut och cyklade hem. Väl hemma så ligger han och är knäppt tyst och tittar lite skyldigt på mig. Jag berömde inte, det kanske var fel?
Vi analyserar lite varför han lät. Teds ringklocka och han hörde Ted?
Vi analyserar varför han var tyst när jag kom. Antingen är det för att Ted gått och han gett upp, eller så kände han min vittring.
Men han hade låtit igår oxå när jag inte var hemma. Hmmm...
Min fråga till mig själv nu är: Ska jag satsa helhjärtat på detta? Ska jag byta skift? Och ställer Ted upp då?
Nu säger ju hjärtat att jag ska det, jag har fått något otroligt roligt att fokusera på. Det är kul och spännande.
Jag trivs extremt i min nuvarande skiftgrupp, det är det som tar emot att byta. Mina grabbar ju :(
Men ska man blunda för något som jag mår bra av? Riktigt bra.

Råda mig nu!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Tycker man ska satsa på det man mår bra av. Å andra sidan.. om du skulle börja känna att det inte alls känns bra med nya skiftgruppen så att du verkligen känner att du inte vill gå till jobbet, kan du byta tillbaka då? Isf är det ju bara att go for it:)



hoppas du haft en bra helg annars?

får greja in nån helg när ni kommer upp!

kramkram

2008-08-11 @ 17:01:09
URL: http://loveijsa.blogg.se/
Postat av: Sandra

Gumman, jag tycker du ska göra det som ditt hjärta vill.. förstår det där med jobbet för det tar emot en när man trivs så bra.. ska du inte vänta lite och se om det blir bättre med Thorsten och sen fundera hur du vill göra med ditt skift??



Förstår dilemat.. men vänta några dagar och kolla om det blir bättre.. hörs snart babe.. =)

2008-08-11 @ 18:05:10
URL: http://sizzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0