Fint hos mor

Sitter i vardagsrummet hos mor. Detär skönt.
Det funkar bra med hundarna nu. Thortsen och Svante är bästa vänner nu och busar mest hela tiden.
Alla tre hundar ligger i soffan hos Lasse, har har fullt upp kan man säga :)
Det är skönt att vara här med Thorsten. En stor trädgård, sen en stor hage bakom huset och sen kommer det skog elljusspåret. Så Thorsten är lös hela tiden och det är skönt :)
Det tycker han om.


Jag har en disskution med en "anonym" i mina kommentare om att kalla sig lärarevikarie eller ej i sitt cv.
Jaghar jobbat mycket som just det, men har såklart ingen utbildning som lärare. Men då jag har ansvar för en hel klass och gör en lärares arbetare är då för mig naturligt att kalla mig lärarvikarie. När jag jobbar inom vården, kallas man vikarie oxå. Det gör man väl inom de flesta yrken där man inte har fast anställning och går på timmar?
Och i mitt cv så har jag även nämnt alla mina utbildningar från första klass till studenten. Så dom kan aldrig om dom inte är jävligt korkade behöva fråga om jag har utbildning eller ej så det står klart och tydligt vilka utbildningar jag har.
Så jag kommer ha kvar min "titel" som lärarvikarie, för förlorar jag jobbet nu så kanske jag måste börja som just timvikarie igen på olika ställen och då kanske det blir som just lärarvikarie.
Så "anonym" kan du hålla med mig nu?


Kommentarer
Postat av: inte anonym

tror faktiskt att man inte får kalla sig för lärarvikarie om du inte har utbildningen, yrken där det krävs utbildning tex. brandman, sjuksköterska och nu för tiden lärare med.

2008-08-23 @ 12:49:15
Postat av: inte anonym

håller med anonym också om att alla dessa jobb som du skriver upp i ditt cv påstår du att du kan dvs. du säger att du är en lärare vilket du tydligen inte är om jag har uppfattat det rätt

2008-08-23 @ 12:52:48
Postat av: Hanna

Men då ber jag även " inte anonym", kom på ett bätter ord.

2008-08-23 @ 13:37:36
URL: http://dimba.blogg.se/
Postat av: Anonym här

Det är då jag som har skrivit som anonym.

Jag har inte nåt bättre förslag.

Men om man säger så här.

Om jag vikar inom äldrevården där man ska vara undersköterska för o jobba så skiver jag ju bara att jag har vikat på ett äldreboende inte att jag är undersköterska.

Vikar jag i en klass så skiver jag inte att jag har vikat som lärare uten att jag bara vikat i en klass.

Man kan inte skriva att man är vikat som lärare om man inte är lärare.

Om du söker att jobb på en förskola o de står att du har vikat som lärare så kommer du aldrig få jobb på förskolan för där får inte en lärare jobba. På det sättet så kommer du att förlora jobb lite här o lite där.

Va ärlig o skriv så som det är.

Men om du ska skvia att du har vikat som lärare för en klass så skriv då med att du har vikat som undersköterska på äldreboende för det är ju underskötersknas jobb som du gör när du är vikarie.

Hoppas du lärde dig nåt nytt.

2008-08-23 @ 14:21:48
Postat av: Jillan

Ni krånglar till de för Hanna kan rätt o slätt kalla sej för lärarvikarie utan problem.De e ju de hon är,vikarie för lärare.

Jag själv vet för att jag är lärarvikare och håller nu på o utbildar mej till lärare,och av lärarvikarier krävs det inte den utbildningen även om skolan strävar efter att ha vikarier med rätta utbildningen. Jag vikarierar på ett högstadie o då e jag anställd som "Lärare 4-9". Hanna, du kan alltså kalla sej själv lärarvikarie me gott samvete.

2008-08-23 @ 17:10:38
Postat av: Anna

det är väl då ändå så stor skillnad på att utbilda sig till lärare o vika för det än o inte utbilda sig till lärare o vika för det.

jag själv får sitta med o anställa människor när dom söker jobb o vi går rätt hårt på det som står i ett CV.

så tänk en extra gång på vad det är du skriver o inte skriver i ditt CV

2008-08-23 @ 19:21:24
Postat av: Jillan

Jag missade o skriva i mitt förra inlägg att då jag var lärarvikare så pluggade jag inte till lärare...

2008-08-25 @ 12:44:08
Postat av: Hanna

Tack Jill!

2008-08-25 @ 18:45:52
URL: http://dimba.blogg.se/
Postat av: inte anoynym

oj tackar jill för hennes åsikt är den du vill höra varför inte tacka oss andra som har gett dig mer konkreta åsikt

2008-08-26 @ 20:32:19
Postat av: Hanna

Jag tackar henne för att hon delar med sig av sin åsikt, som jag anser vara den rätta. Alla har vi olika åsikter i det mesta här i världen.

2008-08-27 @ 15:33:11
URL: http://dimba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0