Det perfekta förhållandet

Åt med Noelle och HundHanna.
Dom pratade om singelböcker och meningen : Det perfekta förhållandet för dej. Kom upp.
Jag satt och funderade på det medans dom andra två snackade vidare. Och det har följt med mig ett tag.

Vad är det perfekta förhållandet för dej?

För mig handlar det om att träffa någon som får mitt hjärta hoppa ett skutt, får fram ett stimm av fjärliar i magen och som jag tänker på innan jag somnar och den första jag tänker på när jag slår upp mina gröna små på morgonen.
Någon som får mig att känna mig verklig, där det känns självklart.
Någon där man har ett liv tillsammans, men samtidigt var sitt.
Det handlar inte om att vara tvungen att ses varje dag och umgås. Det kan vara så enkelt att få somna tillsammans på vardagarna och en morgonpuss innan jobbet. Ha varsitt  liv när det gäller ens hobby, men samtidigt kunna umgås vid vilka tillfällen som helst.
Stötta och vara varandras vänner, men samtidigt älskare.
Framförallt skratta tillsammans.

Det enkla och spontan ska det vara utan en massa krav.
Så vill jag ha det.

Kommentarer
Postat av: läsare

Du har helt och hållet rätt..

2008-08-13 @ 23:01:49
Postat av: Anonym

Den som letar efter den perfekta mannen för blir ogift.

2008-08-14 @ 09:24:06
Postat av: Åsa Windy

Ungefär så sa vår vigselförättare att man skulle leva sitt liv tillsammans. Det är SÅ rätt. Man lever varsitt liv tillsammans. Lycka till Hanna, din kärlek kommer när du minst anar det!

2008-08-14 @ 11:08:03
Postat av: Therese**

Jag ber om ursäkt om inte jag kan slänga en så perfekt kille på dig såsom du har gjort mot mig. Jag kommer nog aldrig att kunna gengälda det, min vän. MEN jag VET att DU KOMMER ATT HITTA en PERFEKT grabb, när du verkligen inte anar det... Och hur vet jag det? Jo, för att bra människor förtjänar och får bra saker. Du är en bra människa. En jättebra faktiskt. puss på dig!

2008-08-14 @ 18:59:40
Postat av: Lovisa

tycker nog faktiskt ganska exakt som dig.

vem har sagt nåt om letande? syftar på kommentaren här över.. man kan ju ha tankar om hur ett perfekt förhållande är för en själv iaf:)

2008-08-14 @ 21:15:20
URL: http://loveijsa.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ja jag vill försvara mig lite. Jag pratar inte om att jag letar, jag skriver om det perfekta förhållandet. För jag letar verkligen inte. Jag vet vad jag vill.

2008-08-14 @ 21:28:59
URL: http://dimba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0