13:e augusti

Ja jag vet att det var den 13: augusti igår...

Men jag glömde ju bort att berätta att igår hade jag 1år jubieleum igen.

Igår var det ett år sedan jag klev in på Windy för första gången.
Jag stod där i mina grå fula och den billigaste varianten av arbetsbyxor utan extra fickor eller fickor för knäbyxor med manpowermärekt på. Och dom svarta tröjorna med manpowermärket på och en bandana på huvudet och sminkad. Jag var en snygg arbetare då. Nervös och förväntansfull.
Mitt nya liv skulle börja.
Dagen gick väl bra, fick kanske inte gå brevid den mest lämpligast personen den första dagen och resten av första veckan.

På kvällen fick jag mitt första mess. Att jag kommer ihåg det är eftersom det dagen efter min födelsedag och du grattade mig i efterskott.
Det var en kick in i mitt nya liv.

Och vilket liv jag levt det sista året. På gott och ont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0