Jag fryser, har huvudvärk...ja allmänt bakfull helt enkelt

Sitter här i "finrummet" kom hem för ett tag sedan klockan är 08.50.
Gaah det är för tidigt på en söndag när man festat och tillbringat sin natt på en soffa med obekväma kuddar.
Mamma ringer och väcker mig för att hon ska hämta upp mig är det tänkt. Så lilla mamma väntar vid åhlens och där kommer jag med huvudvärk, lätt illamående och nyvaken. Jag funderar på om jag borde ha provat att spy. Konstingt att jag börjat att må så illa när jag festat lite grann. jaja.
In i bilen och mot solariet! Här ska man bli brun! Mohaha. Solar, jag försöker att få upp lite värme, mamma somnar tydligen (hon har jobbt natt)
In på pressbyrån och köpa en drickyoggi, jag var sjukt sugen på det.
Sen hem och jag ser fram emot att ta på mig mysbyxor och en stor t-shirt för att krypa ner i sängen och sova bort några timmar. Nej men då ringer kära moster sugen på att köra ved! Klockan är för fan åtta! Så mamma kvittrar i telefon till Laila att Hanna är vaken och hon vet vilken ved det är så grattis till mig jag har dragit högsta vinsten: Att börja dagen med att köra ved bakfull!
Jag tittarpå mamma och säger: Du tror inte att jag behöver att sova?
Mamma svarar med lite ont uttryck (det är så jag upplever det): Du fårväl gå och lägga dej tidigt ikväll.
Tack mamma.

Det var kul att hänga med Sandra igår iaf. Jag gillar henne skarpt och vi har saknat varandra. I Vetlanda finns inte många äkta i mina ögon men det sitter väl i sedan jag var tonåring och högstadiet. Men Sandra är äkta det är hon verkligen! Jag blev förbluffad igår när jag mötte Jonte från förr och han såg väldigt förvånad men samtidigt verkade han tycka att det var kul att se mig lite grann. Så när vi skulle gå och jag frågade vad han höll på med var jag faktiskt väldigt nyfiken på rikitigt. Och när han sa att han var snickare och jag sa att det var jag oxå kollade han storögt påmig och så var jag tvungen att passa på att skryta lite med min utbildning. Så jag sa att jag är ju utbildad båtbyggare. Lite chockad och imponerad svarade han: det är fan respekt. Och det känns härligt att veta att han faktiskt menade varje ord.
Häftigt att man står där och inte är ett dugg nervös som jag skulle varit i typ åttan av att prata med honom.
Att jag känner att jag landat, att jag vet vem jag är. Det känns fan mäktigt. För det är få som kan trycka ner mig idag. Igår blev jag även kallad jävla bitch i telefon av någon Sandra som ringde Fredrik Hahaha. Det var kul.

Finaste jag hoppas inte att jag var konstig igår :) var lte på lyse nr jag ringde andra gången men det är fan skumt att det inte går att skicka till dej. Jag ska ringa dej ikväll sen och vara lite jobbig om jag vågar...hehe..
Du är den finaste jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0