Trygghet

I ca 3 veckor har jag varje natt vaknat vid åtta varje morgon. Snurrat trehundraelva varv i ca en timme innan jag gett upp och satt mig vid TVn med datorn i knät. Har sovit med en oro som är så enormt stor och en saknad som gjorde mig matt.
Iförgår morse vaknade jag med ett ryck och när jag slog upp ögonen möttes jag av ett par fina ögon som log och fick höra ett "godmorgon". Jag insåg att jag sovit i 4 timmar utan en dröm, inte rört en fena...utan bara varit helt totalt trygg med situationen. Och jag fick somna om igen.
Att en personen som gjort en så illa kan komma in i ens liv på nytt och fortfarande ge denna tryggheten är faschinerande.
Igår kväll somnade jag tätt intill i sked när vi kollade på film som vanligt. Jag vaknade till och där var ögonen igen och han sa "somna om igen". Jag somnade såklart och en timme senare vaknade jag på nytt och han sa: "det är helt sjukt, du har sovit helt stilla utan att rört dej eller något"
För han vet att han gör mig trygg.
Jag är så trygg när jag har honom brevid mig så att jag blir rädd. Riktigt rädd.
Och jag undrar, är han här nu med mig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0