The body

En kväll för rätt länge sen, när jag och Mongo låg och pratade frågade jag honom om det fanns någon kroppsdel som han blev glad över att folk uppmärksammade på honom. Ni vet en del man måste titta lite extra på för att upptäcka.
Han hade ingen speciell. Jag älskar när folk reagerar på min ögonfärg, på hur fin den kan vara. När den är perfekt grön. När folk mitt upp i allt kan kommentera dom. Då smälter jag, för då har dom tittat lite noggrannare.

Såklart har jag hittat detaljer på Mongo som gör mig tokig, jag har trotts allt sett hans nakna kropp i ca 3 månader nu till och från.
Jag frågade en vän vad hon blev tokig av på sin kille. Hon hade inget svar (snoppen fick hon inte säga ;D).
På kvällen berättade jag för Mongo och såklart undrade han direkt vad jag sagt om honom. Och jag berättade det. Det tog en bra stund för att vara jag innan jag frågade tillbaka samma fråga till honom. Vad han blev tokig av hos mid.
Han sa att det fanns mycket på min kropp. Men något av det första han rabblade upp var mina vader. Mina vader?!?. Det är första gången jag fick den komplimangen. Och jo, jag blev glad....det innebär ju att han kollat noga. Vader är inget man visar upp i Lofs direkt. Det är kallt här och man döljer gärna sina ben. Vi kan varandra, Mongo och jag.

Jag är nöjd med min kropp i det stora hela. Insåg för ett tag sedan att mina lår inte är en 18årings längre. Men det finns andra delar som är det ;). Jag tycker inte jag har rätt att klaga på min kropp när jag valt att inte träna. Skulle jag träna rätt skulle min kropp vara tokigt fin. Men inspiration för gym finns inte och har inte funnits. Jag gillar att arbeta mig till muskler som att mocka skit och bygga båt. Det är min grej.

Man ska nog inte klaga på sin kropp, när det finns något att göra åt saken. Det är tråkigt när folk är missnöjda och man själv mer än gärna skulle vilja ha just deras kropp.
Eller jag avundas nog sällan kroppar. Jag avundas härliga personligheter. Karisma. Det är så himla större än en vacker kropp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0