Spår i själen

Jag har haft grymma dagar nu sedan i torsdags. Två galna partykvällar och två kvällar i diskutioner med herr Mongo.
Sitter på jobbet och inväntar mina arbetskamrater. Vi skulle ha åkt skoter, men det blev bowling pågrund av vårat skitväder vi dras med.
Snön?! Vart är du, vi behöver dej i 2 veckor till. Jag vill åka skoter och folket vill åka skidor och sånt. Jag vill ifs åka bräda några gånger till.
Tänker tillbaka på alla dagar i Lofs. 5månader har jag varit här och jag kommer nog ha en stor hatkärlek hit.
Lofs är underbart och jävligt krävande samtidigt. Det är litet och intensivt och så jävla vackert. Kan man beskriva det så?
Jag har lärt mig mycket om mig själv, men samtidigt inte. Jag har nog blivit ännu modigare, som om det nu behövdes? Dumkon fröken Hoff.

Har många fina minnen härifrån och många oerhört jobbiga. 3 veckor har jag kvar här nu. 3 små veckor, vad är det om man jämnför med dom 4 månaderna vi redan varit här? Jag har fått vänner som kommer finnas med länge, arbetskontakter och jag blev förälskad.
Så hårt förälskad i egentligen helt fel person. Men samtidigt helt rätt.
Han är den första på flera år som skulle passa hemma på Lisas kökssoffa och han tillfredsställer mig på alla plan förutom när han går in i sitt kosntiga mood.
Kanske jag har skrämmt iväg det moodet för en stund när jag nu efter 4,5 månad vågade öppna munnen och säga sanningen.
Kanske är detta något sjukt bra. Kanske inte.
Vi tar en dag i taget.

Nu beger vi oss till bowlingbanan, vi på jobbet och samtidigt ska jag speja på han den där som vänder min värld upp och ner och min mage ut och in. 
Är det vi nu? 


Kommentarer
Postat av: Åsa Stejver

Hej fröken Hoff! :)

Verkar som du har haft lärorika och roliga månader uppe i norrland! Jag tänker på dig ibland ska du veta. Skulle vara roligt att ta en fika nån gång när du är förbi Västervik.



Ha det så bra. Kram, Åsa

2010-03-29 @ 19:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0