En dag.

Idag vill jag inte ta tag i dagen överhuvudtaget.
Jag vill sitta här BHlös, i mina mysbyxor med en vit fläck på röven, med gårdagens smink och tjuvröka på altanen med en kopp te. Det vill jag göra.
Och jag vill ha den känslan jag har i kroppen hela dagen som säger: Det kommer att bli bra, skitbra.
För det känns så, även om jag vet att det kommer bli jobbigt. Det kom tårar igår, visst gjorde det. Det var igår, idag är en ny dag.
Tårarna var inte för honom. Han är inte värd dom. Dom var för mig själv. Dom hjälpte. I dag är en ny dag.

En dag ska jag skriva sanningen rakt upp och ner hur allt är/var. Om några veckor. För mycket är lögn. Rädsla. Sanning. Ni ska få min sanning. Och min lögn. Men inte idag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0