Vi är nu. I natt. I morgon är en annan dag.

Klockan är halv två, mitt i natten en fredag. Och vad gör jag? Målar naglarna. Svarta. Jag ler lite när jag gör det, för det fanns en tid jag tyckte det var fult.
Man ändras längst tid. Åren.
Jag var och hälsade på fin på jobbet innan. Jag tittade och log när jag tittade på alla unga festgalningar och jag kände mig själv fruktansvärt gammal.
Att jag är vaken nu är för att jag väntar just på fin. Min fina. Jag åker till stan vid tre för att tillbringa natten (morgonen?) med honom.
Det blir vår första gång.
Jag måste skälla lite på honom oxå. Känns som jag måste göra en plan för mitt hjärta oxå. Men ikväll ska jag bara njuta av att han är nära.

Det är roligt det sär hur man presenterar personen man dejtar.
Jag berättar att jag träffat en vakt på 2 meter. Det är så typiskt mig.
Han presenterar mig som en jägerbrud.
Där våra titlar....eller ursäkta. Om någon samarbetar med Pilot är jag bartender där. Det är lite olika. Ibland är jag båda.
Disskuterade ålder innan mellan sin egen och den man träffar. En vän undrade va fan jag såg hos honom.
Jag undrar: Hur fan tänker du nu?
Ska en siffra få lura hjärtat?
Det låter klychigt men, åldern spelar ingen roll.
Vi är nu. I natt. I morgon är en annan dag.


Imorgon packar jag ner mina fina nya klänningar som jag skaffade mig i dag och Therese i en väska och åker båt i ett dygn. Vi ska ha så fruktansvärt kul. Jag är trött nu och skulle slockna på röda om jag ville.
Och jag ska inte sova på några timmar. Men jag tror att fin ger mig energi.
På båten kommer Lina och Johanna finnas, så dygnet kommer inte vara annat än bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0