Första veckan avklarad

Jaha första veckan har gått nu. Det känns bra.
Även om provet kunde gått bättre (jag får ju skylla mig själv) Men nu är jag laddad inför nästa prov på ett nytt sätt.
Fredagen var en trevlig skoldag trots prov. Hade lite med genomgång om rom innan provet. Man får sitta i baren under provet och titta på flaskorna som kan hjälpa till en hel del. Har väl ca 40min på sig. Sen fick vi smaka rom och chilla lite fram till lunch. Sen åt vi spagetti och fejk köttfärssås (färdig i tetrapaket). Sen lite prat om invertering och gissa vad vi gjorde sedan? Jo vi fick göra våra drinkar i dag med riktigt alkohol och dricka upp dom sedan i fall vi ville.
Alla får vi olika drinkar att göra. Min första idag var en "side car" en pre-dinner cocktail. Ingen som jag lagt på minnet och den är inte direkt god tycker jag. Pre-dinner är ingen favorit hur eller hur.
Sedan fick Millan beställa en av mig. Hon ville ha en "caramel", samma som jag fick som uppgift att göra igår som blev en succé då :)
Jag beställde en "grasshopper" av henne sedan, den är god som fan men lite söt. Så den passar in på mig bra ;)
Sedan fick jag en ny uppgift av Jocke och han beställde en "frizze" gjord på Sourz tropical, den var så himla god, något jag kommer beställa mycket av i framtiden kan jag berätta med olika smaker. Inte söt, inte sur, bara rätt uppfriskande. Helt perfekt :).  Millans grupp skulle göra en "collins" och fick smaksätta som dom själva ville. Jag försökte att få henne att ta pineappel, men hon hade blivit ett fan av min drink. Så hon valde Sourz tropical hon med.


Från vänster: Caramel, Frizzes på sourz tropical, collins på sourz tropical och en grasshopper.


Känns skönt att veckan är över och man vet lite hur nästa vecka kommer att vara och hur man ska plugga lite. Spännnade.
Var en sväng på systemet och köpa lite alkohol och herregud va skadad jag redan har blivit. Jag ser ju alla sorter på ett nytt sätt och kommer väl vinna på det i längden sedan. Om ni inte vill ha en babblandes Hanna som berättar miljoner saker för er på systemet, så ska ni inte gå med mig.

Nu blir det party. Det ska bli kul  hoppas jag, inte som hemma direkt.
Ha en fin fredag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0