Youtube, garderobstjejen och poliser

Igår var det bestämt att jag och Ted skulle festa. Det var ingen som direkt var sugen på att hålla oss sällskap. Men Ted och jag kan roa oss själva rätt bra. Lite alkohol och youtube (ni som läser och vet hur mycket Ted hatar att man sitter med youtube på fester; hans sån där hårddisk har gått sönder så vi hade inte så mycket musik)
Theresesjuk var jag oxå som fan, och hon var Hannasjuk och det är trist som fan när man bor sådär långt ifrån varandra. Men snart kan vi ses en heldel igen när jag bor i Gbg, det går tydligen bra med billiga bussar. Jajaja.

När Ted och jag ska bege oss ner till stan. Jag var i stort sett nyckter och han full som få traskade ner för storgatan så står ett ungdomsgängs och tjaffsar och när vi kommit till änglaboden (gänget är vid lampaffären) så rycker dom ihop. En kille hamnar på backen och jar ringer 112. Vi väntar in polisen, Ted hjälten ska fram och titta till killen som ligger på backen. Jag försöker att få honom låta bli, men nej då. Som tur är så låter dom Ted vara och killen spelade tydligen (?!). Polisen kom och jag hoppas att det löste sig.
Nere på stan träffade jag på mycket Windyfolk först på Harrys och sen Palladium. Mina pojkar. Dom är så fina.

Ted raggade på tjejen i garderoben stenhårt, men han fick ge sitt nummer till henne (han lämnade mobilen hemma). Det ska bli spännande. Vi roade oss på dansgolvet genom att titta på alla människors reaktion av hur vi dansade nära varandra. När man är tjej och kille och umgås så mycket som vi. Och vågar hålla om vandra och vara nära, så är man tillsammans. Detta gör att vi överdriver mera.

Ted pratade med en kille på W som undrade vem jag var. Ted sa att jag var Fawzisflickvän, när han sedan frågade mig. Sa jag: Mannen, han är mannen i mitt liv. Killen blev besviken då han funderade på att ragga på mig.
Vi stod där en stund och sedan åter till dansgolvet.

När vi ska gå, så tar jag min jacka och går ut fort och Ted står en stund med garderobstjejen. Så jag väntar utanför och killen på W står med poliser runt sig rasande och vad jag förstår har han blivit utslängde för att tagit en tjej på röven. Något han förnekar och han är skitförbannad över. När Ted äntligen kommer ut och vi går förbi. Kommer han på att det var säkert Ted som tagit henne på röven, något han bestämmer sig för att det är så. Ted tänker snacka men jag försöker dra honom därifrån och då går jag bestämt där ifrån. Polisen har puttat iväg Ted så Ted följer med mig iaf. Han går till Åhmans och jag hem. Jag trodde ju att polisen tagit hand om W, men icke jag hör honom när jag går gatan upp. Och när jag kommit hem så sliter han i dörren. Jag går ner och säger lugnt men bestämt att Ted är inte hemma och han har ingen mobil med sig. Han försöker hävda att han sett Ted, jag erbjuder honom att han kan få komma in och titta.
Men jag får ta hans nummer. Jag ringer upp Fawzi på en gång som styr upp det hela och Irman ringer och frågar var Ted är. Om W hade fått sett Ted hade han slagit ner Ted tydligen. Min bäbis.
Som tur är så kom Ted hem, mätt och glad. Fast han blev rätt rejält orolig när jag berättade vad som hänt.

Men Ted lever och är hel och fin.
Man kan säga att kvällen gick i polisenstecken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0