Imponerad

Jag är imponerad av Thorsten. Mäktigt imponerad.
Skulle ut och kissa honom en snabbis i parken. Går ner för trappen och tar på  mig skorna och tar kopplet i handen.
Och det slår mig, Thorsten står kvar där uppe och väntar på besked att det är okej att komma. Han kommer ihåg.
Jag blev så glad, trodde att jag var tvungen att på minna honom lite iaf.
När vi gick i parken så var jag ju bara tvungen att prova hur han reagerade på "genom". Så jag kopplade loss honom och tog en pinne från marken för att ha som belöning. Pinnen var spännade, satte honom brevid mig och tittade på honom och sa: genom. Samtidigt som jag tog ett steg och vet ni? Han gjorde det klockrent! Ibland när vi tränat på det har han tyckte att det varit lite tråkigt, och nu utan att ha gjort det på 4 veckor var det såå fint. Det är ju våran grej. Berättade det för Nollan och hon sa att han hade försökt med henne, han hade bett om det :)
Va kul att se!

Så när vi skulle iväg på middagen så snurrade Thorsten på huvudet hela tiden, som om något  var bakom oss. Och jag såg inget. Det var mörkt där vi gick just då, det var en bit innan vi skulle komma till gatlysena. Men när vi kom till gångvägen så började några på en balkong kalla på en katt, då vände jag mig om. En liten svart kattunge gick bakom oss. Så söt. Gick ett par meter för att se om den stannade. Men icke. Så jag ropade och frågade om detvar deras, men det var en tjej längre bort. Så Thorsten och jag fick vända och eskortera kattungen :)
Jag tycker att Thorsten är kvällens hjälte :)
Själv skulle jag inte vilja släppa ut min katt då hon är översocial mitt i stan. Det känns som en fara, hon skulle inte vara rädd för någonting tyvärr. Varken konstiga människor eller bilar. Som denna lilla kattunge som inte var rädd för Thorsten det minsta, Jag skulle ju lätt kunnat ha lyft med henne hem. Det vill man inte riskera. Inte jag iaf.

Nu när jag stängde av tvn och släkte lampan i vardagsrummet och sa Thorsten sprang han in i sovrummet och placerade sig i mitten av sängen. Den gottegrisen.

Natti

Kommentarer
Postat av: MikeeMike

Så jävla härligt att höra dig prata lite Torsken igen. Saknar den där glöden man såg i dig innan. Hoppas du hittar nåt som passar dig.

2008-10-04 @ 03:33:42
URL: http://bloggusanonymus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0