Dyslexi?

Jag har alltid älskat och skriva och jag kan vara rätt duktig på det när jag anstränger mig.
Det finns säkert ett par hundra dikter i mina diktböcker sammanlagt. Jag gillar att klä känslor i ord helt enkelt.
Och hade gramatiken satt sig som yngre i skolan hade jag haft grymma betyg idag.
Men det finns något som jag alltid haft stora problem med hela mitt liv så är det inlärning, teori i det mesta.
Jag vet inte hur jag ska få in så mycket fakta och jag får verkligen slita arslet av mig för att det ska bli lite okej. Jag vet inte hur man får in glosor. Oftast när det blir för mycket för mig så sätter jag mig ner i trans och det blir motsatt effekt. Jag flyr.
Men jag vet inte vilken ände man börjar i, jag förstår inte hur man pluggar. Det handlar inte om mitt intresse på det jag ska lära i. Jag har varit tvungen att slita hårt för att förstå mina hobbys i ord också, ta åt mig deras fakta.
Jag är gatsmart, jag är inte pluggsmart. För jag vet inte hur jag ska få in så mycket info och komma ihåg det.
Saknar att ha någon som sitter brevid mig och hjälper mig, någon som jag inte blir förbannad på när jag känner mig frustrerad över att inte kunna.
John hade grov dyslexi och syrran har lite lite. Men i min värld så har man väl grova stavnings problem som dyslektriker. Jag har lite, men inte så farligt.
Är jag kanske bara en korkad bimbo sedan födslen?
Eller kan man sätta ett fint ord på mitt handikapp?
Är jag helt enkelt allmänt korkad?

Kommentarer
Postat av: Stålmannen

Lite konstig är du men jag gillar de... Lycka till lite senare idag :)

2008-10-31 @ 00:47:27
Postat av: Anonym

om du skulle bli klassa som dyslektriker för att du skriver fel nån gång då o då o tycker att de är jobbigt o få in saker o ting in för ett prov. så kan jag säga dig att då har mer än 50% av svergies befolkning dyslexi.

för o få diagnosen så får du gå igenom 10 olika tester som tar upp till flera timmar.

2008-10-31 @ 05:25:10
Postat av: Mamma skåning

hej stump.. jag tror på dig, du är inte korckad.. du kommer att ixa detta galant.. puss

2008-10-31 @ 11:17:12
Postat av: Therese**

Tänk såhär: hur viktigt är det att få ett namn på ditt ev. "handikapp"? Jag har en klasskompis som precis har gått igenom massa tester för att få diagnosen lätt dyslexi, o hon är helt förstörd nu när hon vet. Hon ser bara ordet framför sig: DYSLEXI. Det blockar henne enormt.

Nej Hanna, du stavar inte perfekt o språket brister ibland. OCH?!? Du kan skriva för det, för du skriver BRA på ditt sätt. Jag tycker du bara ska göra din grej, som vanligt. :)



Alla vet vi väl att du är lite speciell, men det kan ju vara därför vi gillar dig... PUSS bebis.

2008-10-31 @ 12:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0