Whisky innan lunch

Denna veckan är det Whisky, cognac och sånt på schemat.
Så idag innan lunchen hade vi whiskyprovning, det var jävligt spännande. Jag hade fortfarande tandkrämsmak i munnen, Colgate och Jack Daniels kanske blir det nya i baren, eller vad tror ni? Så kan jag döpa den typ till "Den rena rockaren". Bra ju! det kör vi på.
Det var spännade med whisky, men jag tror att jag gillar dom rökiga, "manligare" whiskyerna bäst. Fast jag vet inte om det kommer en tid då jag kan avnjuta en whisky bara sådär. Shotta Jack Daniels tror jag stenhårt på, eller förstör man något då?
Flairen går sådär, jag är inte direkt ett proffs. Men det kommer väl med tiden antar jag. Känns som jag kan bra grunder nu eller jag menar jag vet hur man ska göra, fast det sitter ju inte så bra.
Lärde oss alkoholfria drinkar idag, det var kul. Trevligt att kunna bjuda på något svalkande skönt i sommar. Planen är att göra glassdrinkar åt mamma sedan :) Det förtjänar hon.

Nähä kvällen innebär plugg och mys med A. Det är fina saker det. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0