Min väg leder vart?

Vi har Juryprov idag som innebär att två personer som är rätt stora inom krogbranchen kommer sitta i baren och två och två går vi in i baren. Där kommer juryn att beställa varsin drink av oss som finns på en drinklista vi ordnat som även kommer att gälla i kväll på avslutningsfesten. Vi får ha boken med, men dom kommer att bedöma allt vi gör och betygsätta det. Alla är apnervösa verkligen, rädda att dom ska beställa något svårt som man inte ska kunna och måste ta till boken.
Jag kommer förmodligen inte tro tillräckligt på mig själv för att klara mig utan boken.
Där är mitt problem, jag tror inte på mig själv tillräckligt mycket när det gäller det mesta. Visst är jag självsäker ibland, och jag kan spela bra på den punkten. Jag litar inte på mig själv helt enkelt, att jag ska kunna saker. Och hur i helvete kan man vara imponerad av mig? Folk säger saker för att vara snälla, för att inte såra.
Jag ser på mitt cv och är lite imponerad att jag gjort så himla mycket redan. 22år gammal.
Det är kanske det som gör att jag är redo för att slå ner min rumpa nu. Jag vill vara på en plats och jag vill få igång ekonomin och jag förstår att det kan ta ett tag innan man är trygg. En lägenhet och någon form av inkomst skulle vara skönt att veta att det kommer att trilla in. När min praktik sätter igång så vet jag också hur det kommer bli med den punkten när det gäller planen som Isse kom på.
Jag har iaf fått ett jobberbjudande för en kväll om jag vill, på nyår. Ännu kan jag inte säga ja känner jag. Måste väl se hur det blir med praktiken och sådär först. Skulle vara kul att jobba för Fusse en kväll, men jag måste väl tänka långsiktigt. Vad jag vill och hur det blir bäst för mig och vad min magkänsla säger.
Vi får se helt enklt vart min väg leder.
Nu ska jag tvinga in Millan i duschen, annars smiter jag in där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0