Likhet, Laktos och Likörer

Jag har ju varit i Nässjö i natt eftersom jag hade min praktik igår. Dom nätterna bor jag hos A, och nu var hans dotter där.
Igår när jag skulle piffa upp mig innan jobbet kallade stod jag och plattade håret i vardagsrummet i en spegel som finns där. Då har man soffan bakom sig så om jag tittade i spegeln så såg deras ansikten. Jag började le stort efter en stund, A trodde jag småskrattade åt F. Men se far och dotter brevid varandra och båda djupt inne i TVn med samma ansiktsintryck är rätt coolt. Se likheterna mellan dom.
Samma sak var i morse när jag nyss klivit upp och jag var rätt redo att möta morgonen och dagen. Så stod A och diskade (om du inte hade haft så bråttom hade du sluppit det, min plan var att ställa mig där faktiskt) och F sprang in  med en colaflaska och en popcorn skål och lite. När hon i ett par sekunder stod still och jag tittade in i köket snabbt hann jag på nytt se en likhet. A står med sina fötter på ett speciellt sätt, F gör likadant.

Tänkte på det på tåget hem. Jag ser ju likheter hos Max och mig och alla oss i familjen. Det är jävligt coolt helt enkelt. Tänk den dagen man själv får ett barn, en kopia av sig själv.

En annan sak som är nytt på fronten är att jag just för tillfället är att skippa laktosprodukter. Det är lite kämpigt, men magen håller sig platt iaf. Jag som tänkte gå ner lite behöver nog inte anstränga mig just nu, eller jag behöver det nog inte ens ifall jag äter rätt. Huvudsaken är att magen håller sig platt tycker jag.

Har fått lite jobberbjudande, eller jag kanske har tre kvällar på g. Tommy ville att jag skulle jobba på en förlovningsfest och Fusse vill att jag jobbar på nyår eventuellt. Men vi får se. Behöver ni en bartender, hör av er ;)

Ätit lax idag hos mor, det va mums! Mammas mat är fantastik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0