Redbull till frukost

Idag är jag faktiskt död på riktigt.
Vis festivalen har ju börjat, den startade igår. Självklart så ville jag kolla läget. Nykter som full. Jag valde att vara nykter,
Jag drack en halv öl och det var några timmar innan utgång.
Teds vän som bor i Örebro kom ner med vänner. Så var Clas och Dennis med. Jag och grabbarna.
Snackade lite på förfesten, grabbarna hade såna där otäckte vuxna samtal om läraryrket och den där nya lagen som man gör att det är godkänt att lyssna av samtal och kolla mail.
På tok för seriöst för min smak. Ge mig snuskdisskution på fyllan. Och nykter.
Jag hängde med dom till öltältet en sväng. Sen gick jag och hängde på stadt en sväng och pratade med min arbetskollegor där.
Klockan tolv tog jag mina två och begav mig till McDonalds för att få i mig lite mat. Hade inte ätit på hela kvällen efter det att jag kom hem.
Hem och käka och sen sova.
Vaknar av att det ringer på ringklockan. Va fan!
Ilska som ett bi och otrevlig som få så gick jag ner och öppnade.
Och undrade hur fan dom tänkte som ringde på? Trevligt Hanna, trevligt.
Dom skulle ju sova hos Ted och hade ingen nyckel. Klockan var typ halv tre.
Tittar emot sängen där lillasyrran med kompis ska sova och den är tomm. Hmm.. undrar vart dom är.
Jag försöker att ringa, mobilen är avstängd. Bajs.
Hmm Om dom inte är hemma i morgon så går ju inte jag till jobbet. Då blir det sökning efter fröken Alexandra.
Somnar om.
Blir väckt av ett sms. Det är Ted.
Så jag ringer upp och kollar läget. Trött som ett as är jag och trött på att bli väckt.
Berättar att Alexandra är inte hemma. Klockan är fem i tre. Om hon inte är hemma när jag vaknar innan jobbet så stannar jag hemma.
Kommentaren jag fick av Ted:
- Om hon inte kommit hem nu, så kommer hon nog inte hem ikväll.
Snäll kommentar.
Jag somnar om iaf. Min katt kelar med mig hela natten :)
Klockan ringer för tidigt och jag känner mig bakfull som fan.
Men tar mig upp och känner mig som sju jävligt svåra år.
Tittar emot sängen där tjejerna ska sova. Och där ligger som så sött.
Jag kan erkänna att igår efter jobbet var Alexandra inte mycket mer värd än vatten i mina ögon.
Men jag älskar henne som min syster (även att vi inte har blodsband och är som katt och råtta)
Nu sitter jag här i sängen med en Redbull mellan mina ben.
Dags att starx att trampa emot jobbet. Sen efter det är det full fart.
För ikväll är tjejfesten. Jag måste dock dammsuga och torka golv när jag kommer hem. Men jag har lite uppgifter åt tjejerna. Så jag hinner med det.

Fy fan vad jag ser fram emot ikväll alltså! Får inte glömma systemet!!
Frågan är vad jag är sugen på att dricka... hmmm...

Ha en fin dag nu.

Och tjejer, ikväll är det vi som rockar i Viken.


Kommentarer
Postat av: Therese**

Hoppas kvällen blir jättekul!! Skittrist att jag inte kan komma.. (Om jag inte åker NU DIREKT och åker hem till Hstd imorn bitti... HMM!) Vi tar igen det på vårt jubileum, du o jag.. Moahaha. :D puss.

2008-07-11 @ 11:21:07
Postat av: Sandra

Ja e laddad till tusen:) ska bli så kul. Ses om ett tag, då ska ja ta en öl:) puss hej

2008-07-11 @ 11:44:04
Postat av: Alexandra

"inte var mer värd än vatten i mina ögon" TACK hanna, tack! :D

2008-11-25 @ 15:20:50
URL: http://alexandragoding.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0